עם מעבר לכשרות כללית

עמוד 1

עם מעבר לכשרות כללית
2018-10-27 18:56:55: $$88$$,"
2018-10-27 18:56:55: כמו שלך
2018-10-27 18:56:55: הודעות שלא קשורות לנושא
2018-10-27 18:56:55: ⁉⁉⁉
2018-10-27 18:56:55: ✡✡✡✡
2018-10-27 18:56:55: מה זה ספאם
2018-10-27 18:56:55: עזוב. תשאירו אותם. שיספימו פה הכל...
2018-10-27 18:56:55: ????
2018-10-27 18:56:55: תעיפו אותם מפה...???
2018-10-27 18:56:55: from wer
2018-10-27 18:56:55: א! אפיקורס10 7466.vcf (קובץ מצורף)
2018-10-27 18:56:55: לבריאות יש פה גם אפיקורס...
2018-10-27 18:56:55: יופי
2018-10-27 18:56:55: ?‍♂?‍♂?‍♂?‍♂?‍♂
2018-10-27 18:56:55: ניגר
2018-10-27 18:56:55: תסירו את הגוי מפה....?
2018-10-27 18:56:55: hy
2018-10-27 18:56:55: בס״ד
2018-10-27 18:56:55: לא להוציא אותי ✡✡
2018-10-27 18:56:55: הנני מאמין בלב שלם בקיומו של בורא עולם
2018-10-27 18:56:55: תוחיח
2018-10-27 18:56:55: ☺?
2018-10-27 18:56:55: שקר וכזב
2018-10-27 18:56:55: ברוך שלא עשני אישה
2018-10-27 18:56:55: אינני נקבה
2018-10-27 18:56:55: ???
2018-10-27 18:56:55: תחטיא*
2018-10-27 18:56:55: אדוני המנהל הסתננה נקבה לקבוצה. בבקשה להסיר לפני שהיא מחטיא אותנו
2018-10-27 18:56:55: זרע זה כשר
2018-10-27 18:56:55: בס""דשלום יש לי שאלה, אני ואשתי מנסים לשנות קצת במיטה... והיה לה רעיון לבלוע.. זה כשר? מותר? תודה רבה לעונים!
2018-10-27 18:56:55: יש למישהו טלפון של הרבנות הראשית לגבי לבירור כשרות על מוצר מיובא? https://t.me/KitzurSA ✒ להצטרפות לערוץ הטלגרם 'קיצור שולחן ערוך יומי': ? סימן עד - דין המפליג בספינה? סימן אאין מפליגין בספינה על הים פחות משלשה ימים קודם שבת, דהיינו מיום ד' ואילך אסור. אבל אם הולך לדבר מצוה מותר אפילו בערב שבת.? סימן בעל הנהרות מותר להפליג בספינה בכל ענין אפילו בערב שבת ובלבד שלא יצטרך הישראל לעשות שם מלאכה בשבת, ואפילו אם בהמות מוליכות את הספינה מותר.? סימן גהיכא דמותר להפליג בספינה בערב שבת, אם נכנס בה בערב שבת וישב שם עד חשיכה, אף על פי שחזר לביתו ולן בביתו, מותר ליכנס בה אחר כך ביום השבת ובלבד שלא תלך הספינה בשביל ישראלים לחוד, אך מאחר שהיה בביתו בשבת קנה שביתה בביתו, ולכן אם הלכה הספינה יותר מתחום שבת, ובאה בשבת ליבשה אין לו שם אלא ארבע אמות, ויותר מזה אסור לו ללכת שמה.? סימן דללכת בספינה כדי להתפלל בעשרה או למצוה אחרת, אם הספינה הולכת גם בשביל אחרים יש להתיר, מכל מקום יש להישראל ליכנס בתוך הספינה בערב שבת בעוד יום ולישב שמה עד שתחשך, ואחר כך יכול לחזור לביתו וחוזר בשבת לתוך הספינה, אבל שתלך הספינה בשביל הישראל לבד אין להתיר. ? תאריך: כ""א באדר? סימן עג - דין נתינת מלאכה לעכו""ם קודם השבת? סימן חבביתו של ישראל, אסור להניח לאינו יהודי שיעשה מלאכה בשום אפן. ואפלו משרת אינו יהודי שרוצה לעשות מלאכה בשביל עצמו צריכין למחות בו.? סימן טאמן אינו יהודי שעשה מלבוש בשביל ישראל, והביאו לו בשבת, מתר ללבשו. ואם ידוע שגמרו בשבת, אין ללבשו כי אם לצרך גדול. אבל אסור לקח כלים ומלבושים מבית האמן, אפלו מאמן ישראל בשבת ויום- טוב. ואינו יהודי שאינו אמן, אלא שיש לו חנות שמוכר מנעלים וכדומה, מתר לישראל המכירו לקח ממנו בשבת ולנעלם, ובלבד שלא יקצץ עמו דמי המקח, וגם לא יהיו דברים שהובאו מחוץ לתחום.? סימן יכלים שעושין בהם מלאכה, כגון מחרשה וכיוצא בה, אסור להשכיר לאינו יהודי בערב שבת. ואף -על- פי שאין אנו מצוים על שביתת כלים, מכל מקום כיון שהוא נוטל שכר והשכירו בערב שבת, מחזי כאלו האינו יהודי הוא שלוחו. וביום ה' מתר לו להשכירו. ולהשאיל לו, מתר אפלו בערב שבת, ואפלו כלים שעושין בהם מלאכה, ובלבד שיקחם האינו יהודי מביתו של ישראל קדם הכנסת שבת. אפלו אם מתנה עם האינו יהודי שהוא ישאיל לו עבור זאת כליו בפעם אחרת, מתר, ולא אמרינן בכי האי גונא דהוי כשכירות. וכן להשכיר לו כלים שאין עושין בהם מלאכה, מתר אפלו בערב שבת כשאינו יהודי מוציאם קדם שבת.? סימן יאהא דמתר להשכיר כלים לאינו יהודי באפנים הנזכרים, דוקא כשאינו נוטל שכר שבת בפני עצמו אלא בהבלעה תוך שאר ימים, כגון שמשכיר לחדש או לשבוע, ואומר לו: בעד כל שבוע או בעד כל חדש תתן לי כך וכך, או אפלו בעד כל ב' ימים או כל ג' ימים. אבל שכר שבת בפני עצמו, אסור לטול. אפלו השכיר לו לשנה וחושבים ימים נפרדים, שאומר: אני משכיר לך לשנה או לחדש, ובעד כל יום ויום תתן לי כך וכך, אף-על- פי שאחר כך משלם האינו יהודי בעד כל הימים בבת אחת, אסור לטול שכר המגיע לשבתות, כיון שמחשבין ימים נפרדים. ואסור לטל שכר שבת שלא בהבלעה, אפלו בעד כלים שאין עושין בהן מלאכה, ואפלו בעד חדר לדור בו.
2018-10-27 18:56:55: ? קיצור שולחן ערוך יומי https://t.me/RShteinman ✒️ להצטרפות ללימוד פרקי משניות לע""נ רבי אהרן יהודה לייב שטינמן זצ""ל: ? פרק אחד עשר ""הזורק מרשות""? משנה אהזורק מרשות היחיד לרשות הרבים, מרשות הרבים לרשות היחיד, חייב. מרשות היחיד לרשות היחיד ורשות הרבים באמצע, רבי עקיבא מחייב, וחכמים פוטרין.? משנה בכיצד? שתי גזוזטראות זו כנגד זו ברשות הרבים, המושיט והזורק מזו לזו, פטור. היו שתיהן בדיוטא אחת, המושיט חייב, והזורק פטור, שכך היתה עבודת הלויים, שתי עגלות זו אחר זו ברשות הרבים, מושיטין הקרשים מזו לזו, אבל לא זורקין. חולית הבור והסלע שהן גבוהין עשרה ורחבן ארבעה, הנוטל מהן והנותן על גבן, חייב. פחות מכן, פטור.? משנה גהזורק ארבע אמות בכותל, למעלה מעשרה טפחים, כזורק באויר. למטה מעשרה טפחים, כזורק בארץ. הזורק בארץ ארבע אמות, חייב. זרק לתוך ארבע אמות ונתגלגל חוץ לארבע אמות, פטור. חוץ לארבע אמות, ונתגלגל לתוך ארבע אמות, חייב.? משנה דהזורק בים ארבע אמות, פטור. אם היה רקק מים ורשות הרבים מהלכת בו, הזורק לתוכו ארבע אמות, חייב. וכמה הוא רקק מים? פחות מעשרה טפחים. רקק מים ורשות הרבים מהלכת בו, הזורק בתוכו ארבע אמות, חייב.? משנה ההזורק מן הים ליבשה ומן היבשה לים, ומן הים לספינה ומן הספינה לים, ומן הספינה לחברתה, פטור. ספינות קשורות זו בזו, מטלטלין מזו לזו. אם אינן קשורות, אף על פי שמוקפות, אין מטלטלין מזו לזו.? משנה והזורק ונזכר לאחר שיצתה מידו, קלטה אחר, קלטה כלב, או שנשרפה, פטור. זרק לעשות חבורה, בין באדם בין בבהמה, ונזכר עד שלא נעשית חבורה, פטור. זה הכלל, כל חייבי חטאות אינן חייבין עד שתהא תחילתן וסופן שגגה. תחילתן שגגה וסופן זדון, תחילתן זדון וסופן שגגה, פטורין, עד שתהא תחילתן וסופן שגגה.
2018-10-27 18:56:55: . חברים יקרים!
2018-10-27 18:56:55: 5/3/18
2018-10-27 18:56:55: כעת ההודעות הנשלחות בקבוצה זו מאובטחות עם הצפנה מקצה לקצה. הקש/י למידע נוסף."