עם הלכה יומית

עמוד 1

עם הלכה יומית
2018-10-27 18:56:55: $$27$$,"
2018-10-27 18:56:55: https://mida.org.il/2018/04/15/כל-מה-שצריך-לדעת-על-פסקת-ההתגברות/מאמר מקיף ומרתק שמסביר מדוע חייבים לחוקק חוק עוקף בית משפט טובות ומשמחות... אלא כל השנה בנסיבות לא רק כשמשהו קורה,
2018-10-27 18:56:55: הקב""ה יעזור שיהיה אחדות
2018-10-27 18:56:55: ?מצוה גוררת מצוה??? * הגמרא מבררת את טעמם של חכמים החולקים על רבי אליעזר וסוברים שדמים של אשם שנכנסו להיכל לכפר לא נפסלו. * לדעת ת""ק: דמים התחתונים ניתנין מחוט הסיקרא ולמטה, והעליונים מחוט הסיקרא ולמעלה, ולדעת רבי אלעזר ברבי שמעון: דמים של עולת העוף ניתנים מחוט הסיקרא ולמעלה, אך דמים של חטאת בהמה נעשים על הקרן של המזבח בלבד. * הגמרא עוסקת באריכות בביאור הברייתא הנ""ל. * הגמרא מביאה ברייתא, המבארת את טעמו של רבי אליעזר הסובר שאשם ששחטו שלא לשמה פסול, ואת טעמו של רבי יהושע החולק עליו.דף י עמוד ב * רב נחמן סובר כרבי יוחנן, ורבה בהתחלה סבר כריש לקיש ואח""כ חזר בו וסובר כרבי יוחנן. * רב ירמיה מביא סיוע לשיטת רבי יוחנן (הסובר שאם שחט קרבן לשמה אך חישב בשעת השחיטה לזרוק את דמה שלא לשמה - פסולה), ורבי אילא מביא סיוע לשיטת ריש לקיש (הסובר שכשירה). דף י עמוד א שני ח׳ אייר - כ״ג לעומר https://goo.gl/IdzSC1סיכום קצר מ מסכת
2018-10-27 18:56:55: ??הדף היומי ראשית דרכו של משה כגואל ישראל היא במעשה הגבורה של הכאת המצרי (מתוך אהבת ישראל), גבורה שבנצח, יצחק אבינו בתוך משה. כתוצאה ממעשה זה נחשפה גם פנימיות הגבורה, מדת היראה, ""וַיִּירָא מֹשֶׁה וַיֹּאמַר אָכֵן נוֹדַע הַדָּבָר"". אך הביטוי הגבוה יותר של יראת משה היה במעמד הסנה, ""וַיַּסְתֵּר מֹשֶׁה פָּנָיו כִּי יָרֵא מֵהַבִּיט אֶל הָאֱלֹהִים"". בקבלה מוסבר שמשה מתקן את נשמת הֶבֶל: הבל חטא בכך ש""הביט בשכינה"" ואילו משה מגיב להתגלות ה' ביראה בדרגתה הגבוהה ביותר: יראה של בושה קיומית מעצם העמידה מול ה', ""יראת בשת"" (בלשון הזוהר).בזכות משה, קבלו כל ישראל את המדה הזו של יראה-בושה במעמד הר סיני, כפי שנאמר ""וּבַעֲבוּר תִּהְיֶה יִרְאָתוֹ עַל פְּנֵיכֶם לְבִלְתִּי תֶחֱטָאוּ"" ופירשו חז""ל: יראה על הפנים זו הבושה, ""עז פנים לגיהנם ובושת פנים לגן עדן"".זו לא בושה להתבייש מה'. https://youtu.be/HowSUkcfoF4https://counting-the-omer.wixsite.com/seven/blank-4
2018-10-27 18:56:55: ""פרו ורבו ומלאו את הארץ וכבשֻה ורדו בדגת הים..."". אבל בד-בבד הוא הגביל אותו בסייגים יסודיים – קודם כל שבע מצוות בני-נח (כאיסור להרוג ולגזול), ובהמשך תרי""ג המצוות שלנו. הרצון לנצח (חסד שבנצח) מצד עצמו הוא אור גדול של ""תֹהו"", עוצמה גדולה שסופה לשבור ולהשבר, ומה שמעניק לו את הכלי המתאים והמתוקן הוא הגבורה המגבילה. כך נוצרת הנוסחה המנצחת ""אורות של תֹהו בכלים של תיקון""  ביטוי שהרבי מליובאוויטש הציב ככלל הגדול להביא את הגאולה. ""היום שלשה ועשרים יום שהם שלשה שבועות ושני ימים לעומר ""  https://youtu.be/CemfR6-fw08http://counting-the-omer.wixsite.com/50days/--c6qv
2018-10-27 18:56:55: ולכאורה צריך ביאור: הרי בספירת העומר מונים את הימים מהבאת והקרבת העומר, ואם כן כמו שבקדשים הלילה הולך אחר היום (חולין פג, סע""א. תמורה יד, א), כן היה צריך להיות  דין הספירה שהלילה הולך אחר היום?
2018-10-27 18:56:55: הקב""ה נקרא ""נצח ישראל"" ומכונה כך כי הוא המעניק לעם ישראל את היכולת לנצח, וגם להתמיד בכך לָנֶצַח.הרבי מליובאוויטש הקים את תנועת הנוער ""צבאות ה'"", בה הילדים מתחנכים להיות כחיילים הרוצים לנצח את הרע בעשיית מעשים טובים, לימוד תורה ומדות טובות. כדאי שגם המבוגרים יאמצו את ההתלהבות של הנצחון, ויחדשו את הרצון לנצח ולהצליח, בעזרת ""נצח ישראל"". - https://www.youtube.com/watch?v=VodYAaYd6iU ""אֱמֹר אֶל הַכֹּהֲנִים בְּנֵי אַהֲרֹן וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם לְנֶפֶשׁ לֹא יִטַּמָּא בְּעַמָּיו"", מפרש רש""י: ""אמור ואמרת, להזהיר גדולים על הקטנים"". כלומר, לא רק שאסור לכהנים הגדולים (המחויבים במצוות) להטמא בעצמם אלא גם אסור לטמא את הכהנים הקטנים.בהרחבה, זהו יסוד החינוך: עליך לדאוג לכל מי ש'קטן' ממך, לא רק הבן שלך אלא כל מי שאתה יכול ללמד אותו ולהשפיע עליו לטובה. ""להזהיר"" פירושו גם להאיר, מלשון - https://www.youtube.com/watch?v=9jU33hZYOP4
2018-10-27 18:56:55: פגישת הרב גינזבורג עם הרב קוק
2018-10-27 18:56:55: https://youtu.be/mkQ7nbMx80c (ע""פ תורת מנחם – התוועדויות תשמ""ב ח""ג עמ' 1217 ואילך) וכלשון המובא בספרי מוסר: ""אדם דואג על איבוד דמיו ואינו דואג על איבוד ימיו"", שאף שהדמים חוזרים, אך הימים אינם חוזרים, וכל רגע שלא נוצל הרי הוא ""נאבד"" ממנו, ועל כן יש ""לספור"" את הימים ולנצלם במילואם. וזהו תוכן המצוה של ספירת העומר: על היהודי לספור יום אחר יום, שיהיה מתאים לענין של ספירת העומר. וכאשר הוא רואה שעבר יום שאינו לפי התוכן המתאים – אזי, חסר אצלו לא רק התוכן של היום – אלא גם היום עצמו! ואם, חלילה לא נוצל הרגע לתכליתו ומטרתו, הרי זה כאילו נברא ח""ו לבטלה ואבדה מציאותו (שהיא לעשות את רצון הבורא ב""ה). לכן, על היהודי ""לספור את הזמן"", למנות ולחשב את כל הרגעים שלא יאבדו חלילה, אלא ינוצלו לתכליתם שהוא מציאותם האמיתית – עשיית רצון ה'. כיון שהקב""ה בורא ומחדש בטובו בכל יום תמיד מעשי בראשית, וכמבואר בחסידות (שער היחוד והאמונה בתחילתו) שבכל רגע ורגע מהוה הקב""ה את מציאות העולם כולה, כולל מציאות הזמן. ובוודאי שום נברא לא נברא לבטלה ח""ו, אלא לשם תכלית ומטרה (ראה פסחים עז, ב) – ""כל מה שברא הקב""ה בעולמו לא בראו אלא לכבודו"" (פרקי אבות ספ""ו), שיהודי יוכל לקיים בו מצוה ולנצלו לכבודו של הקב""ה. אלא, שכאן טמונה הוראה ומוסר השכל נפלא: הרי, מאז שברא הקב""ה את עולמו, ""עוד כל ימי הארץ זרע וקציר וקור וחום וקיץ וחורף ויום ולילה לא ישבותו"", הזמן סובב על צירו ללא שום הפסק, ולגמרי אינו תלוי באדם. ואם כן, מצוה זו של ספירת העומר אין לה הבנה לכאורה, מהו התוכן במצוה זו של ספירת הימים, וכי יכול לקרות שיום ייאבד, ובין אם יספור ובין אם לאו – יעברו אותם מספר ימים?!
2018-10-27 18:56:55:
2018-10-27 18:56:55: שיבוצים חברת הראשונים בשירות.vcf (קובץ מצורף) משלמים נסיעות 100 שח לרכב מלא!! מ9:00 עד 15:00 למי שמביא 10 עובדים מקבל בונוס 100 שח בבאר שבע (אשלח כתובת בהקדם) דרושים 70 סדרנים עבודה לאירועי סדרנות תחרות אופניים ‼לתאריך 6/5 יום ראשון לתל אביב (אשלח כתובת בהקדם) מ11:00 עד 19:30 דרושים 70 עובדים עבודה לאירועי סדרנות תחרות אופנים ‼ליום שבת 5/5 מ6:00 עד 17:00 לביניני האומה ירושלים דרושים 70 עובדים
2018-10-27 18:56:55: סדרנים גילאי 18+ לאירועים הבאים‼יום שישי 4/5 פרטים בפרטי!! תשלומי דלק לרכבים מלאים‼ והרבה כיף זה ממש חוויה! יהיה אמבולנסים ופצועים מדומים. האירוע הוא תרגול פצועים על מטוס. 30 לשעה. מ7:00 עד 13:00 בתרגיל בנתב׳ג 100 סדרנים מגלאי 17+
2018-10-27 18:56:55: דרושים ל8/5 32 של לשעה..(100 שח דלק לרכב מלא) משעה 5:00 עד 15:00 לאירוע בירושלים 20 עובדים דרושים לאירוע סדרנות 18+ גילאי 17+ אירוע קייטרינגהאריך ה27/4 יום שישי ביקב פלם ליד בית שמש (אשתאול) מ9:00 עד 16:30 דרושים 5 עובדים/ות
2018-10-27 18:56:55: ‼אירועים לזמן הקרוב( חודש הזה) ‼בתאריך 27/4 יום שישי (כולל הרגע שהוא הסתכל בשעון...) שהוא איבד את הרגע... הוא צריך להזדעזע מכך זה לספור ולנצל את הימים.כאשר יהודי מסכל על השעון
2018-10-27 18:56:55: //counting-the-omer.wixsite.com/50days/--c1z0https://youtu.be/9jU33hZYOP4""היום שנים ועשרים יום שהם שלשה שבועות ויום אחד לעומר "" אנו פותחים את השבוע של ספירת הנצח, בו נעסוק במושג הנצחון, או בהרחבה, הצלחה בכלל (שימו לב לקרבה בין השרשים נצח וצלח). כעת, מהו החסד שבנצח? פנימיות ספירת החסד היא מידת האהבה והמשיכה, ואם כן החסד שבנצח איפוא המשיכה לנצח או להזדהות עם המנצח.
2018-10-27 18:56:55:
2018-10-27 18:56:55: //youtu.be/7rfzZlg1okYhttps://counting-the-omer.wixsite.com/seven/blank-3ליעקב שני שמות ידועים, יעקב וישראל. אבל יש גם שם שלישי, ישורון, עליו נאמר ""וַיְהִי בִישֻׁרוּן מֶלֶךְ"" – זו המלכות של יעקב, מלכות שבתפארת. הפסוק המלא הוא ""וַיְהִי בִישֻׁרוּן מֶלֶךְ בְּהִתְאַסֵּף רָאשֵׁי עָם יַחַד שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל"" – אין מלך בלא עם, והמלכות נוצרת מה'יַחַד' של שבטי ישראל.במה זוכה יעקב-ישורון ובניו למלכות? בזכות מדת השפלות שלו, כפי שמתבטא בתפלתו (בקשת רחמים מעומק הלב): ""קָטֹנְתִּי מִכֹּל הַחֲסָדִים וּמִכָּל הָאֱמֶת"". למרות שה' הבטיח ליעקב שמירה, הוא חושש ""שמא יגרום החטא"" והוא נותר ככלי ריק. כי מה הוא אילולא החסדים והאמת של ה'? לכן הוא תמיד מרגיש קטן, ""מִי יָקוּם יַעֲקֹב כִּי קָטֹן הוּא"". זו נחלת ישראל מאז ולעולם: ""כִּי אַתֶּם הַמְעַט מִכָּל הָעַמִּים"" ומפרשים חז""ל ""ממעטים את עצמכם"". מותר להרגיש קטנים, טוב להרגיש קטנים. ומי שמרגיש הכי קטן ושפל – הוא זה שראוי למלכות, ממש כמו דוד המלך, ""וְדָוִד הוּא הַקָּטָן"".יעקב תקן תפלת ערבית, והנה אומרת ההלכה ""תפלת ערבית רשות [ולא חובה]""! כלומר, זו תפילה שנובעת מהתחושה הטבעית של האדם הפונה אל ה', ""הלוואי ויתפלל אדם כל היום כולו [כולל הלילה]"". תפלת ערבית של יעקב היא מתוך התחושה שמבטא דוד ""וַאֲנִי תְפִלָּה"", כולי תפלה ואין צורך לצוות עלי להתפלל. זהו שרש דוד בתוך יעקב, המלכות שבתפארת.בכל תפלת ערבית (ובכלל), עלינו להרגיש כיעקב המתפלל מתוך טבע יהודי פשוט הפונה אל ה'. ומי שכולו תפלה, ראוי גם למלוכה. בסיומו של שבוע התפארת, אנו מגיעים לביטוי היופי שבתכונת ההנהגה, . #21 בפעם הקודמת הזכרנו את הלבטים במהלך השידוכים, והנה אנו מגיעים, בשעה טובה ומוצלחת, לשמחת הנישואין. אין דבר יותר יפה מנשואי חתן וכלה (כפי שראינו ב""תפארת שבחסד""), וכל היופי שרכשנו בספירת התפארת מגיע כעת לידי ביטוי בשילוב . ""וְאֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל תֹּאמַר אִישׁ אִישׁ מִבְּנֵי יִשְׂרָאֵל וּמִן הַגֵּר הַגָּר בְּיִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר יִתֵּן מִזַּרְעוֹ לַמֹּלֶךְ מוֹת יוּמָת עַם הָאָרֶץ יִרְגְּמֻהוּ בָאָבֶן"". יש דעות שונות מהי בדיוק עבודת המולך שהתורה מתייחסת אליה כל-כך בחומרה, ומכל מקום נראה שהדבר קשור להערצה עיוורת של מושג המלכות.אם כן, הגלגול המודרני של פולחן המולך הוא בפשיזם הקיצוני האומר שהמלך-הממלכה עומדים מעל הכל, עד שהאדם הפרטי מקריב את חייו וחיי יקיריו על מזבח המלכות מתוך שיכרון וטירוף-חושים, כאילו אין כל ערך עצמי לחיי הפרט, חס ושלום. מסירות נפש היא דבר גדול ונשגב, אבל פולחן המולך הוא שנוא ומתועב.יש לחזור ולשנן את ההלכה הבהירה ""אם המלך גזר לבטל מצוה אין שומעין לו"". חשוב לקיים את מצות המלך (וגם ""דינא דמלכותא"" בכלל), אבל חשוב להציב את גבול-הציות שאומר: התורה מעל המלך. אחרת המלך יהפוך למולך...נחתום ברמז: נבואת משה רבינו מיוחדת בביטוי - https://youtu.be/QpksKYaRYHk
2018-10-27 18:56:55: ""אימא, מבטיח אני שהיהודי הזה ייסע ביום שלישי לביתו ובתו בריאה ושלמה! רק בבקשה, השיבי לי ברכת 'שבוע טוב'!"".למשמע הדברים המפורשים אורו עיניה של הרבנית. בחיוך רחב על שפתיה השיבה לבנה: ""אַ גיטע וואך! (שבוע טוב)"".יום ראשון. שום שיפור עדיין לא ניכר בנערה. כך גם ביום שני. הגיע יום שלישי. מתח וציפייה מילאו את ליבו של האב, שציפה בקוצר רוח לתנודה קלה שתעיד על הרפואה המובטחת, ואולם הדקות חלפו ודבר לא קרה.החליט החסיד להיכנס אל הרבי אחרי תפילת שחרית, ולהזכיר לו את הבטחתו לאימו. הזמן נוקף, הרכבת יוצאת בשעת הצהריים, ועד אז הבת צריכה לחזור לאיתנה.בעומדו על סף חדרו של הרבי נרתע החסיד. יראת הכבוד מנעה ממנו להיכנס לחדר בלי רשות הגבאי. בדיוק אז בא למקום אחד מנכבדי החסידים. ""מדוע אינך נכנס אל הרבי?"", תהה. ""אינני מרהיב עוז להיכנס בלי אישור הגבאי"", השיב החסיד. ""אני אינני חושש"", השיב החסיד הנכבד, ונכנס פנימה.כעבור רגע יצא החוצה וארשת בהלה על פניו. ""מעולם לא ראיתי את הרבי במצב כזה!"", אמר בזעזוע. ""הרבי עומד ליד ה'סטֶנְדֶר', ודמעות שליש ניגרות מעיניו"".צמרמורת חלפה בגופו של האב. הרבי מתפלל ובוכה למען רפואת בתו. נרגש המתין לבוא הגבאי, ואחרי שהורשה – נכנס אל הרבי לקבל ממנו את ברכת הדרך. הוא לא אמר מילה על בתו. בליבו התחזקה התחושה כי הישועה כבר נפעלה.הרבי קידמו במאור פנים, בירכו בדרך צלחה, והוסיף: ""דאג גם לשידוך בעבורה!"".ליותר מכך לא היה האב זקוק. הוא מיהר לאכסניה, אסף את בתו, ושניהם יצאו אל תחנת הרכבת. בעודם צועדים הסבה הבת את ראשה לעבר אביה, ובפעם הראשונה אחרי זמן רב פתחה את פיה ואמרה בקול צלול: ""אבא, בבקשה התר את החבל הכובל את ידיי"".האב לא ידע את נפשו מתדהמה. הוא מיהר לשחרר את בתו מאזיקיה, ועקב אחרי מעשיה. השתאותו גברה מרגע לרגע כשגילה כי בתו חזרה להתנהג כאחד האדם.כשירדו מן הרכבת חיפש החסיד עגלה שתסיע אותם לביתם. יהודי ששמע את יעדם אמר לו: ""תוכל להצטרף אליי. אני בדרכי לעיר הסמוכה"".התנהגותה האצילית של הנערה הרשימה את האיש. הוא בא בדברים עם אביה, ואחרי שהתעניין על המשפחה, אמר שיש לו בן מוכשר ובעל מידות טובות. ""אם נסכם את השידוך, נחסוך את דמי השדכנות"", הוסיף בקריצה. וכך היה.(על-פי 'מפי סופרים וספרים' – אבות א)  לקבלת סיפור חסידי מדי יום ברשימת תפוצה לווצאפ רשמו את שמכם המלא והוסיפו אותי לאנשי קשר שלכם 0526519337
2018-10-27 18:56:55: ב""ה * הגמרא מבררת (לאורך רוב העמוד) את המקור לכך שפסח בשאר ימות השנה שנשחט שלא לשמו (אלא לשם כל זבח אחר) כשר בתורת שלמים. * פסח בזמנו: לשמו - כשר, שלא לשמו - פסול, ובשאר ימות השנה: לשמו - פסול, שלא לשמו - כשר. * חטאת נזיר וחטאת מצורע- יש עמהם דמים של קרבנות אחרים, חטאת חלב וחטאת מצורע - אין אפשרות לבטל את חיובם על ידי 'שאלה' אצל חכם, חטאת חלב וחטאת נזיר - אין באין 'בדלות' ממין אחר.דף ח עמוד ב * הגמרא מבררת (לאורך רוב העמוד) את המקור לכך שיש דין ""לשמה"" בקרבן חטאת, ושאם נשחטה בשינוי קודש או שינוי בעלים היא פסולה שבת ו׳ אייר תשע״ח-כ״א לעומר https://goo.gl/IdzSC1סיכום קצר מ דף ח (לשבת)עמוד א מסכת
2018-10-27 18:56:55: ??הדף היומי
2018-10-27 18:56:55: ?יראת שמים ורוח הבריות??? ©התמונה באדיבות מכון המקדש * הגמרא מבררת את המקור לכך שפסח צריך להקרב לשמו, ואם קרב שלא לשמו נפסל. * עבר על מצות עשה ושב - לא זז משם עד שמוחלים לו. * עולה הבאה לאחר מיתה: שחטה בשינוי קודש - פסולה, בשינוי בעלים - לדעת רבא כשרה, ולדעת רב פנחס בריה דרב אמי פסולה. * עולה ששחטה שלא לשמה - אסור לזרוק דמה שלא לשמה. * חטאת מכפרת על חייבי עשה (כפרה הצפה ובאה מאליה ולא כפרה קבועה). * אין לך אדם בישראל שאינו מחוייב עשה.דף ז עמוד ב * חטאת ששחטה על מי שמחוייב חטאת (או על מי שאינו מחוייב כלום) - פסולה, על מי שמחוייב עולה - כשרה. * חטאת ששחטה לשם חטאת (כגון חטאת חלב שנשחטה לשם חטאת דם) - כשירה, לשם עולה - פסולה. * תודה ששחט אותה לשם תודת חבירו - לדעת רבה: עלתה לבעלים לשם חובה, לדעת רב חסדא: לא עלתה לבעלים לשם חובה. שישי ה׳ אייר תשע״ח-כ׳ לעומרhttps://goo.gl/IdzSC1סיכום קצר מ דף ז עמוד א מסכת
2018-10-27 18:56:55: ??הדף היומי
2018-10-27 18:56:55: קדושים תהיו! הילולות מנחם מענדל מויבסק השנה
2018-10-27 18:56:55: //youtu.be/QpksKYaRYHkhttps://counting-the-omer.wixsite.com/seven/blank-3היסוד הוא מדת יוסף הצדיק, ולכן יסוד שבתפארת פירושו יוסף שבתוך יעקב. הקשר החזק בין יעקב ליוסף מובלט מאד בתורה, ועוד יותר בפנימיות התורה. מדת היסוד של יוסף היא כח ההולדה, ולכן נכון לומר שכל בני יעקב נולדו על-ידי יוסף שביעקב, היסוד שבתפארת. הדבר רמוז בפסוק ""אֵלֶּה תֹּלְדוֹת יַעֲקֹב יוֹסֵף"" – כל תולדות יעקב באו על-ידי יוסף: למרות שהוא כמעט אחרון הבנים, הרי השורש שלו בתוך יעקב הוא שהוליד את כולם (במיוחד שלפי מחשבת יעקב שרצה את רחל, יוסף הוא ראשון הבנים!).נחזור לפסוק ""תִּתֵּן אֱמֶת לְיַעֲקֹב"": האם ליעקב חסרה אמת שצריך לתת לו אותה? אלא שהאמת היא הכח של מדת היסוד, המאמת ומגשים במציאות, ולכן פירוש הפסוק הוא: תתן ליעקב את האמת של יוסף, את כח ההולדה וההגשמה בפועל. לא לחנם נאמר דוקא ליעקב ""פְּרֵה וּרְבֵה"" – בדומה ל""פְּרוּ וּרְבוּ"" שנאמר לאדם הראשון (שיעקב דומה לו) – כי כח ההולדה נמסר בשלמות ליעקב, ולכן סגולתו עוברת לכל בניו ההופכים לעַם ישראל.יש לכך גם משמעות בעבודה של כל אחד מאתנו. עבודת ה' שלנו צריכה את החותמת של האמת מלמעלה. בכל מה שאנו עושים, כדי להגיע לגמר טוב והשפעה בפועל, עלינו לקבל אישור ואימות מאת ה' – אמת ליעקב. סימן האמת הוא כשאנו מצליחים לפרות ולרבות, להוליד תוצאות ממשיות (בגשמיות וברוחניות). זהו היסוד שבתפארת. גם אם אלבום החתונה שלנו כבר בלוי מרוב שנים, אנו מוזמנים לשוב ולהזכר ביופי שיש בנשואין, בכך שהיופי האמיתי הוא זה שבוחר להתקשר עם יופיו של השני. ולכל הרווקים שביננו המשיכו לחפש את החצי השני! ""היום עשרים יום שהם שני שבועות וששה ימים לעומר ""בפעם הקודמת הזכרנו את הלבטים במהלך השידוכים, והנה אנו מגיעים, בשעה טובה ומוצלחת, לשמחת הנישואין. אין דבר יותר יפה מנשואי חתן וכלה (כפי שראינו ב""תפארת שבחסד""), וכל היופי שרכשנו בספירת התפארת מגיע כעת לידי ביטוי בשילוב יסוד שבתפארת, שכן תכונת היסוד היא התקשרות וכריתת-ברית, כמו ברית הנישואין.""לא טוב היות האדם לבדו"": הקב""ה ברא את העולם זוגות-זוגות – זכר ונקבה, איש ואשה, שכל אחד שואף למצוא את בן זוגו. החיבור בין השניים קשור לנקודת היופי שבהם (כמו התופעה של בעלי חיים המתייפים בפני בן-זוגם). לכן נכון לומר שהיופי מחפש יופי: היופי שבי מחפש בעולם את היופי התואם לו, כדי לשאת אותו ולכרות עמו ברית: ""ודבק באשתו והיו לבשר אחד"". לכן בכל חתן ובכל כלה יש יופי מיוחד, ""כֶּחָתָן יְכַהֵן פְּאֵר וְכַכַּלָּה תַּעְדֶּה כֵלֶיהָ"". ברית הנישואין מגלה את היופי שיש בכל אחד ואחת, יופי שאינו נותר מכונס בעצמו אלא יוצא לפגוש את החצי השני ולהתחבר עמו. זהו הסימן ליופי של קדושה, יופי אמיתי (בניגוד ל""הבל היופי"").בעומק, עצם החיבור בין השניים השונים מתאפשר באמצעות מכנה משותף לשניהם, שהוא-הוא היופי. כל אחד משקף לשני את היופי שבו, יופי מתחבר ליופי ומכפיל את עצמו, עד ליצירת אמנות חדשה מחיבור היופי של שני ההורים. רמז לכך נמצא במלה יֹפי עצמה, העולה בגימטריה 100 – שלמות של 10 הנכפלת בעצמה.תרגיל מעשי http://counting-the-omer.wixsite.com/50days/--c5z5https://youtu.be/lAj24DUHEZQ
2018-10-27 18:56:55: שמבלבלים את הראש... ולא זמרים ובדרנים צריכים
2018-10-27 18:56:55: כדי להעלות את המורל
2018-10-27 18:56:55: ?כח התורה??? https://goo.gl/forms/GrHQzwhN73Zp05j92חשוב לנו להדגיש שאין לנו אפשרות לשלוח את המסרון בשעות שונות בהתאם לבחירה אישית של כל אחד ואחד - ולכן נכריע על פי דעת רוב המשיבים לסקר.תודה! נודה לך מאוד אם תוכל להשיב על הסקר הקצר:
2018-10-27 18:56:55: שלום!המסרון היומי מהדף היומי נשלח בכל בוקר לכ-10,000 רשומים.בעקבות בקשות שונות לגבי מועד שליחת המסרון, https://goo.gl/ooXRh5 יחד נקרא פרק לכל חלל. העבירו לעוד חמישה אנשים.
2018-10-27 18:56:55: לכל חלל יש פרק. קבלו שם של חלל וקראו פרק תהילים אחד לעילוי נשמתו. משה שביעקב - עוד אבינו חי מדת הנצח מתבטאת גם ביוזמה פעילה מתוך בטחון מנצח ומצליח. זאת אנו פוגשים אצל יעקב כשהוא קונה את הבכורה, לוקח את הברכה, ומתעמת עם לבן – ובכל הוא מצליח. יעקב הוא ""איש תם"" (כמו שנראה מחר), אבל הוא גם מתנצח במקום הנכון: כדי לקחת את מה שבאמת שלו ומגיע לו הוא יודע לנהוג עם לבן הרמאי ברמאות (אין ברירה אחרת), מתעקש ומצליח. בקיצור: אל תהיה נעבעך-פראייר. עשה והצלח! ​ האמת של יעקב מונצחת באופן מיוחד במשה, ""משה אמת ותורתו אמת"", תורה ומצוות נצחיים (כמו שניסח הרמב""ם בעיקרי האמונה). אם כך, ""תתן אמת ליעקב"" מתפרש: תתן ליעקב את משה ותורתו, הנצח שבתפארת. ​ הנצחיות של יעקב נובעת במיוחד ממדת האמת שלו, ""תִּתֵּן אֱמֶת לְיַעֲקֹב"": אמת היא נצחית, ""שְׂפַת אֱמֶת תִּכּוֹן לָעַד"", ואילו השקר מכזב ומאכזב, פוסק כנחל אכזב (כהמשך הפסוק ""וְעַד אַרְגִּיעָה לְשׁוֹן שָׁקֶר""). והנה רמז יפה: אם נשנה את סדר האותיות במלים אמת ליעקב נקבל יעקב לא מת – זו האמת של יעקב, הנצח שבתפארת. שימו לב שאנו נמצאים ביום ה-חי של ספירת העומר, ממש ""לא מת""! ​ נצח שבתפארת פירושו הנצחיות של יעקב אבינו, משה שבתוך יעקב. ידועים דברי חז""ל ""יעקב אבינו לא מת"", ומוסבר בגמרא: ""מה זרעו בחיים אף הוא בחיים"". כלומר, הנצחיות של יעקב מתבטאת בכך שזרעו – עם ישראל – חי לנצח. עם ישראל חי לנצח, ""נצח ישראל"", ויעקב-ישראל אבינו חי ממש בבניו אחריו, הוא ""היהודי הנצחי"" שבתוכנו (כמו שמשה רבינו נמצא בכל דור, ""משה שבדור""). המשכיות הדורות בקשר אבות-בנים זו מדת הנצח, הבן מנציח את האב והאב מונצח בבנו. לכן, בכל קשר משפחתי טוב אנו מתחברים מחדש ל""נצח ישראל"", נצח שבתפארת. https://counting-the-omer.wixsite.com/seven/blank-3-- 
2018-10-27 18:56:55: https://youtu.be/-IuphHlSPxA
2018-10-27 18:56:55:  50 -###-## 71
2018-10-27 18:56:55:
2018-10-27 18:56:55: ""היום שמונה עשר יום שהם שני שבועות וארבעה ימים לעומר "" | נצח שבתפארתיופי נצחיבפעם הקודמת ראינו את הקשר בין אמת ליופי – שהאמת יפה והיופי אמיתי. אך מכך אפשר אולי לחשוב שהאמת היפה היא כתמונה מתה – טבע דומם, מרוחק וקר כקרח. ממש לא: ביופי ובאמת יש התחדשות תמידית. הן פרות ורבות ומולידות כל הזמן חיים חדשים. התחדשות נצחית זו היא הנצח שבתפארת – כוחו של היופי להנציח בכל עת את הרגע החולף בצורה חדשה. וראיה לדבר: על האמת כתוב ""שפת אמת תכון לעד"", היא נצחית ואינה חולפת; ואילו הפכי האמת הם שקר, עליו נאמר ""לשקר אין רגליים"", וכן כזב, מלשון נחל אכזב שמימיו פוסקים ומאכזבים. כיצד הופך את היופי הקיים בנו לדבר חי העושה פירות? במעשים טובים. המלה 'טוב' פירושה יפה, כמו בביטוי ""טובת מראה"". בנוסף, 'טוב' הוא גם התיאור של האור, ""וירא א-להים את האור כי טוב"". מעשה טוב אם כן הוא הדבר היפה והמאיר ביותר, פעולה חיצונית המבטאת את הטוב והיפה שבנשמה. היופי הזה איננו עקר. כולו השפעה והולדה, והוא גורר אחריו שרשרת בלתי פוסקת של מעשים טובים – ""מצוה גוררת מצוה"" ועוד אחת, ועוד ועוד. כך כל מעשה טוב, ולו הקטן ביותר, הופך להיות צינור המחובר אל האין-סוף, לנהר נצחי של מצוות ומעשים טובים ומאירים. ""וְהַנַּעֲרָ טֹבַת מַרְאֶה מְאֹד"" נאמר על רבקה אמנו היורדת לשאוב מים מהבאר ומגלה את מידותיה הטובות במעשים טובים. את היופי הזה אנו מבקשים, יופי הגומל חסדים טובים לכולם, שופע כבאר מים חיים שאינם פוסקים. תרגיל מעשיאולי איננו מודעים מספיק לחשיבותו של כל מעשה טוב, גם זה שנראה הקטן ביותר. האם אתם מקפידים לתת בכל יום מטבע לצדקה? אפילו עשר אגורות. אין לנו מושג כמה יופי נצחי יש במעשה כזה.https://youtu.be/knlswNoiPhM (ע""פ לקוטי שיחות חל""ב עמ' 125 ואילך) והוא הדבר בהצלה רוחנית של אדם מישראל, שאם בא לידיעתו שישנו מישהו שצריך להצילו מ'מיתה' רוחנית, אין לאדם לומר, 'מי יאמר שדווקא עליו להציל אותו', אלא מזה גופא שזימן לו הקב""ה ""לראות במיתתו"", הרי זה סימן והוראה ש""אתה יכול להצילו"", ומוטל עליו החיוב ""לא תעמוד על דם רעך"", לעשות את כל התלוי בו להצילו ממיתה וטביעה רוחנית ר""ל. וזהו מה שכתב רש""י ""לראות במיתתו ואתה יכול להצילו"", שאין האדם יכול לומר, 'מי יאמר שביכלתו להציל את חבירו', אלא מזה גופא שזימן לו הקב""ה ""לראות במיתתו"", הרי זה בעצמו ראיה שבודאי ""אתה יכול להצילו"", שכן, אחרת לאיזה צורך הראה לו הקב""ה דבר זה. ידועים דברי מורנו הבעש""ט נ""ע שמכל דבר שיהודי רואה או שומע הרי הוא  צריך ללמוד מזה הוראה בעבודת השי""ת. שהרי ""כל מה שברא הקב""ה בעולמו לא ברא דבר אחד לבטלה"" (שבת עז, ב), ו""לא בראו אלא לכבודו"" (אבות ספ""ו), ואם כן ודאי הדבר שבאם ראה דבר מסויים, הרי זה כדי שינצל את זה ""לכבודו"" ולעבודת ה', דאם לא כן מדוע  עשה הקב""ה שיראה או ישמע דבר זה.
2018-10-27 18:56:55: או +17027682826נא הפיצו את ההודעה לזיכוי הרבים. ? או 050 -###-## 09 +18184459606 ולציין גבר או אישה, אל: האם יכול להיות שאדם סובל ייסורים בחייו בגלל חטאים בגלגולים קודמים?תשובה:צדיק יקר הכל יכול להיות, אך אסור לאדם להתבלבל מגלגולים קודמים, אלא אם יש לו יסורים , יברח אל הקדוש ברוך הוא, כמאמרם ז""ל (ברכות ה.) כל שהקדוש ברוך הוא חפץ בו מדכאו ביסורין, ואם קבלם יראה זרע יאריך ימים; צריכים לסבול ולשתוק. ולסבול ולשתוק, כמאמרם ז""ל (ברכות ס""ב.) קבלה דיסורא שתיקותא - העצה לקבל את היסורים רק לשתוק ולא להתלונן חס ושלום על הקדוש ברוך הוא, כי מה אנחנו יודעים ומבינים למה זה באה עלינו צרה כזו, צריכים רק לזכור מה שאמרו חכמינו הקדושים (תנחומא כי תצא)צריך האדם להחזיק טובה להקדוש ברוך הוא בזמן שהיסורין באין עליו, למה? מפני שהיסורין מושכין את האדם להקדוש ברוך הוא ומנקה ממנו הרבה חטאים וכשהאדם שבור לגמרי, אז הוא פונה רק אליו יתברך, ואמרו חכמינו הקדושים(פסיקתא רבתי) אשרי אדם שנגעו בו יסורין וכבש רחמיו ולא קרא תגר. ולכן צריכים רק לברוח אל הקדוש ברוך הוא ולחזור בתשובה שלימה, ועל ידי זה יומתקו ממנו כל הדינים על ידי פלא עליון.?▪?▪?▪?⏺ להצטרפות לקבוצות הרב, יש לשלוח הודעת וואטצאפ, - מומלץ לקרוא!!!?▪?▪?▪?שאלה:לכבוד הרב עדס שלום רב, של רבינו נחמן בן פייגא, זכותו תגן עלינו אמן.?▪?▪?▪?צָרִיךְ לְקַדֵּשׁ אֶת פִּיו וְחָטְמוֹ וְעֵינָיו וְאָזְנָיו, דְּהַיְנוּ שֶׁיִּשְׁמֹר אֶת עַצְמוֹ מִלְּהוֹצִיא שֶׁקֶר מִפִּיו וְכֵן מִשְּׁאָר דִּבּוּרִים פְּגוּמִים, וְיִהְיֶה לוֹ יִרְאַת שָׁמַיִם, שֶׁעַל־יְדֵי זֶה מְקַדֵּשׁ הַחֹטֶם, וְיִהְיֶה לוֹ אֱמוּנַת חֲכָמִים שֶׁעַל־יְדֵי זֶה מְקַדֵּשׁ הָאָזְנַיִם וְשׁוֹמֵעַ לְדִבְרֵיהֶם. וְיַעֲצוֹם עֵינָיו מֵרְאוֹת בְּרַע, וְעַל־יְדֵי זֶה זוֹכֶה לְדַעַת שָׁלֵם וְיַגִּיעַ לַשֵּׂכֶל שֶׁהוּא בְּחִינַת שֶׁפַע אֱלֹקִי שֶׁהוּא בְּחִינַת רוּחַ הַקֹּדֶשׁ, גַּם עַל־יְדֵי שֶׁהוּא עָנָו, שָׁפָל וְסַבְלָן וְלֹא יֶחֱרֶה אַפּוֹ עַל בִּזְיוֹנוֹ, עַל־יְדֵי זֶה מְקַדֵּשׁ הַחֹטֶם בִּשְׁלֵמוּת. גַּם עַל־יְדֵי מַה שֶּׁאָדָם הוּא נֶאֱמַן רוּחַ מְכַסֶּה דָּבָר, שֶׁנִּזְהָר מִלְּגַלּוֹת סוֹד שֶׁאֵין צְרִיכִין לְגַלּוֹתוֹ, עַל יְדֵי זֶה מְקַדֵּשׁ אֶת הָאָזְנָיִם ?▪?▪?▪?נא הפיצו את ההודעה לזיכוי הרבים. ?בס״ד פינת העצה-? של רבינו נחמן בן פייגא, זכותו תגן עלינו אמן.?▪?▪?▪?צָרִיךְ לְקַדֵּשׁ אֶת פִּיו וְחָטְמוֹ וְעֵינָיו וְאָזְנָיו, דְּהַיְנוּ שֶׁיִּשְׁמֹר אֶת עַצְמוֹ מִלְּהוֹצִיא שֶׁקֶר מִפִּיו וְכֵן מִשְּׁאָר דִּבּוּרִים פְּגוּמִים, וְיִהְיֶה לוֹ יִרְאַת שָׁמַיִם, שֶׁעַל־יְדֵי זֶה מְקַדֵּשׁ הַחֹטֶם, וְיִהְיֶה לוֹ אֱמוּנַת חֲכָמִים שֶׁעַל־יְדֵי זֶה מְקַדֵּשׁ הָאָזְנַיִם וְשׁוֹמֵעַ לְדִבְרֵיהֶם. וְיַעֲצוֹם עֵינָיו מֵרְאוֹת בְּרַע, וְעַל־יְדֵי זֶה זוֹכֶה לְדַעַת שָׁלֵם וְיַגִּיעַ לַשֵּׂכֶל שֶׁהוּא בְּחִינַת שֶׁפַע אֱלֹקִי שֶׁהוּא בְּחִינַת רוּחַ הַקֹּדֶשׁ, גַּם עַל־יְדֵי שֶׁהוּא עָנָו, שָׁפָל וְסַבְלָן וְלֹא יֶחֱרֶה אַפּוֹ עַל בִּזְיוֹנוֹ, עַל־יְדֵי זֶה מְקַדֵּשׁ הַחֹטֶם בִּשְׁלֵמוּת. גַּם עַל־יְדֵי מַה שֶּׁאָדָם הוּא נֶאֱמַן רוּחַ מְכַסֶּה דָּבָר, שֶׁנִּזְהָר מִלְּגַלּוֹת סוֹד שֶׁאֵין צְרִיכִין לְגַלּוֹתוֹ, עַל יְדֵי זֶה מְקַדֵּשׁ אֶת הָאָזְנָיִם ?▪?▪?▪?נא הפיצו את ההודעה לזיכוי הרבים. ?בס״ד פינת העצה-? ולציין גבר או אישה.⏺ ההלכות מאת מרן עובדיה יוסף זצוק״ל, מספר ילקוט יוסף הקדוש.נא הפיצו לזיכוי הרבים.?בס״ד https://chat.whatsapp.com/2FfRNUMrT6jI43vldCjLi7 שלחן גדול - שניים האוכלים על שלחן גדול, ויושבים בריחוק מקום עד כדי שאין האחד יכול להגיע לחברו בהושטת ידו, מותר להם לאכול על שלחן אחד. ?▪?▪?▪?⏺ להצטרפות לקבוצות הרב, יש להכנס לקישור הבא: שניים האוכלים, זה חלב וזה בשר, אם הם מכירים זה את זה, אסור להם לאכול על שלחן אחד, מכיון שדרכו של האדם לכבד את מכרו, ויש חשש שמא בטעות יתן לו מהמאכל האסור לו. (של) .מי שאכל חלילה דבר לא כשר או מאכלי בשר וחלב, יכוון שלימוד זה יהיה לו לכפרה. ??? ולציין גבר או אישה.נא הפיצו לזיכוי הרבים.?בס״ד https://chat.whatsapp.com/2FfRNUMrT6jI43vldCjLi7 מי שלא מבין את ההלכה נא לשלוח הודעה??▪?▪?▪?אם מי שסיפר לו הלשון הרע היה מסיח לפי תומו, הדין כך. אם יש בענין לדון אותו לכף זכות, או שהמספר לא ראה בעצמו רק שמע מאחרים, בוודאי אסור לקבל ממנו ולהחליט לגנאי. וקל וחומר שלא לילך ולספר לאחרים, או להפסידו בממון או להכותו בגלל מה ששמע.?▪?▪?▪?ומזה תראה כמה אנשים טועין בענינים אלו. שאם נגנב להם חפץ, ויש להם על אחד חשד, אומרים לטובי העיר שיש להם על אחד דברים הניכרים, והם מכים ועונשים שלא מן הדין כדי שיודה. ולא כדין הוא, כיון שצריך דברים הניכרים ממש או עדים. אבל אי אפשר לסמוך על התובע ולהכות ישראל לחינם כיון שחושדים בו. ואפילו רק להאמין לתובע בלב שאיש זה גנב מאיתו, אסור מפני קבלת לשון הרע. ועל אחת כמה וכמה להכותו אסור, שעוברים על לאו של ""לא יוסיף"".שומר פיו ולשונו, שומר מצרות נפשו??▪?▪?▪?⏺ להצטרפות לקבוצות הרב, יש להכנס לקישור הבא: למספר: 058 -###-## 59⏺ לזיכוי הרבים, נא להעביר את ההודעה במלואה, ללא כל שינוי.?בס״ד ? ולציין גבר או אישה.⏺ גברים המעוניינים להצטרף לשיעור גמרא יומי ב5 דקות, נא לשלוח הודעה בוואטצאפ https://chat.whatsapp.com/2FfRNUMrT6jI43vldCjLi7 אמנם מובא שאין לישון עם נעליים, משום שעל ידי זה טועם טעם מיתה (מסכת יומא דף ע""ח עמוד ב', והובא להלכה בבן איש חי שנה ב' פרשת פנחס אות ט""ז, וכף החיים יורה דעה סימן קט""ז אות רי""א. וע""ע בספר שמירת הגוף והנפש חלק א' סימן קט""ו). אולם אין שום בעיה הלכתית לישון עם גרביים.?▪?▪?▪?⏺ להצטרפות לקבוצות הרב, יש להכנס לקישור הבא: תשובה:צדיק יקר, האם יש בעיה לישון עם גרביים בלילה? יש להימנע מלהאכיל ילדים במקום כזה, הן משום שאינם יכולים לברך שם על האוכל, והן מצד הרוח הרעה ששורה על המאכלים (יעויין שו""ת יביע אומר חלק ד' חלק אורח חיים סימן ה).?▪?▪?▪?שאלה:הרב עדס היקר, האם מותר להאכיל ילדים באמבטיה, כאשר באותו חדר יש שירותים? האם יש עניין קבלי להמנע מכך?תשובה:שלום רב צדיקה יקרה, ""כל השונה שתי הלכות ביום מובטח לו שהוא בן העולם הבא"". נא העבירו לחבריכם את ההודעה, על מנת שגם הם יזכו לעולם הבא, ותקבלו שכר בזיכוי הרבים. אשריכם. ??▪?▪?▪?שאלה:לרב עדס היקר, ?
2018-10-27 18:56:55: בס""ד ולסיים את המלאכה... למומחי הצבא להיות תקיפים לא שמעו - בכל המלחמות - בגלל פולטקאים מוגי לב,
2018-10-27 18:56:55: החיילים בצבא הם
2018-10-27 18:56:55: ?דיברי תורה בשולחן??? * הגמרא דנה (מסוף העמוד ועד תחילת העמוד הבא) האם יורשים קונים את קרבן אביהם ונחשבים לבעלים עליו. * אשם שניתק לרעיה ושחטו סתם - כשר. * למסקנה, המקור לכך שאשם שלא לשמו אינו מרצה הוא מ""היקש"" לשלמים (ולא מ""הצד השוה""). * עולה - עולה כליל, שלמים - טעונים נסכים ותנופת חזה ושוק, תודה - באה רק על ידי יחיד ולא על ידי ציבור וטעונה לחם.דף ה עמוד ב * במשנה בתחילת המסכת נאמר: ""כל הזבחים שנזבחו שלא לשמן כשרים אלא שלא עלו לבעלים לשם חובה"" - וריש לקיש בסוגייתנו הקשה על כך: ""אם כשרים הם ירצו, ואם אין מרצין למה באין"", והסוגיה עוסקת בתירוץ לקושיה זו. רביעי ג׳ אייר - י״ח לעומרhttps://goo.gl/IdzSC1סיכום קצר מ דף ה עמוד א מסכת
2018-10-27 18:56:55: ??הדף היומי
2018-10-27 18:56:55: https://youtu.be/-IuphHlSPxA
2018-10-27 18:56:55: https://youtu.be/-IuphHlSPxA
2018-10-27 18:56:55: ישנם שני אופנים בדרך קירוב בן ישראל לעבודת השי""ת: א. להדגיש ביותר את הענין של ""סור מרע"", על ידי האזהרה ותיאור העונשים לאחרי מאה ועשרים שנה וכיוצא בזה. ב. להדגיש בעיקר את הענין של ""עשה טוב"", היינו, היוקר והעילוי דלימוד התורה וקיום המצוות, וגודל מעלתו של כל אחד ואחד מישראל, שניתנה לו הזכות הכי גדולה לקיים תורה ומצוות. ויש לומר שבזה טמונה הוראה נפלאה בדרכי העבודה עם הזולת:
2018-10-27 18:56:55: בהתחלת פרשת קדושים נאמר ""דבר אל כל עדת בני ישראל ואמרת אליהם קדושים תהיו כי קדוש אני"". ומפרש רש""י ""אל כל עדת בני ישראל ‑ מלמד שנאמרה פרשה זו בהקהל, מפני שרוב גופי תורה תלויין בה"". תוך תקופה קצרה מצא לו הרב בוימגרטן שידוך יהודי, הקים משפחה, וכיום אותו אברך, הוא בעל בעמיו, ירא ושלם, חסיד ואיש מעשה בבואנוס איירס... הרב בוימגטרן הבין מיד מדוע הרבי שלח אותו. הוא הזמין את הבחור לבית קפה סמוך וישב עמו שעות ארוכות, עד ששכנע אותו לעזוב את הקשר עם הנוצריה. אלא שעכשיו היה עליו לדבר על לב הוריו שגם הם יסכימו להחלטה הנועזת הזו. לשם כך נשאר ללון בעיר, ולמחרת עשה את היום בעבודת שיכנוע, עד שהצליח ולקח עמו את הבחור לבואנוס איירס... הוא בחור יהודי העומד להתחתן השבוע ב... מנזר עם נוצריה ר""ל, והסבתא שלו אמרה כי זוכרת שלפני החתונה הולך החתן לבית הכנסת ועל כן הוא בא היום לבית הכנסת, מבלי שיידע כלל על הדרשה. והנה הוא שמע זה עתה מפי הרב דברים נוראים כי בחתונה שכזו הוא מנתק עצמו מהאומה היהודית, ואינו יודע את נפשו. תוך כדי נאומו, הבחין כי בפינה יושב בחור צעיר, ועל פניו נראים אותות אכפתיות והתעניינות מיוחדת. בתום הנאום אכן ניגש אותו צעיר וביקש להתייעץ עם הרב על עניין שמאוד מעסיק אותו. הרב בוימגרטן הגיע כעבור כמה ימים לביילעם, התעניין על יהודי המקום, בוימגרטן עלה על הדוכן והחל בנאום חוצב להבות, כאשר עיקר דבריו מוסבים על חומר איסור ההתבוללות והטמיעה בין הגויים. הרה""ח ר' דובער בוימגרטן, שלוחו הנאמן והמסור של הרבי בארגנטינה, נתבקש פעם על ידי הרבי לנסוע אל העיר הברזילאית הרחוקה ביילעם (על שמה של בית לחם התנ""כית), הממוקמת כאלף וחמש מאות ק""מ מסאן פאולו, ובה מצויה קהילה עתיקת שנים, מאז גירוש ספרד. הרבי הורה לו לחפש שם את היהודים ולעוררם.
2018-10-27 18:56:55: ב""ה מההגבלות וללכת 'מלמעלה'... הטבע... צריך לצאת במקום לחפש דרכים בדרך - יום הולדת הרבי המהר''שההוראה מהרבי המהר''ש:
2018-10-27 18:56:55:
2018-10-27 18:56:55: ?כיף לעבוד אצל ה'??? או +17027682826נא הפיצו את ההודעה לזיכוי הרבים. ? או 050 -###-## 09 +18184459606 ולציין גבר או אישה, אל: יהי רצון שה"" יעורר אותך לאמונה חזקה בו יתברך אמן?▪?▪?▪?⏺ להצטרפות לקבוצות הרב, יש לשלוח הודעת וואטצאפ, רביז""ל אמר (ליקוטי מוהר""ן חלק ב' סימן מ""ד) האמונה תולה בפה של אדם, כמו שכתוב (תהלים פ""ט) ""אודיע אמונתך בפי"", מאז שאני מכיר את עצמי יש לי קשיים באמונה, כאילו יש לי איזה מחסום שחוסם אותי מלהאמין לגמרי, ותמיד נשארים אצלי ספיקות. אני משתדל להתחזק, אבל עדיין המחשבות והספיקות לא עוזבות, מה אני אמור לעשות כדי להגיע לאמונה אמיתית?תשובה:צדיק ומתוק בן מלך יקר, - מומלץ לקרוא!!!?▪?▪?▪?שאלה:הרב שלום רב, של רבינו נחמן בן פייגא, זכותו תגן עלינו אמן.?▪?▪?▪?עִנְיַן מַה שֶּׁעַל-יְדֵי הַתּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה אֲנַחְנוּ יִשְׂרָאֵל מְקֻשָּׁרִין בּוֹ יִתְבָּרַךְ תָּמִיד וְהַתּוֹרָה הַקְּדוֹשָׁה הִיא יוֹרֶדֶת אֲפִלּוּ בְּעִמְקֵי תְּהוֹם לְעוֹרֵר אֲפִלּוּ אֶת הַפָּחוּת שֶׁבַּפְּחוּתִים לְהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ, וְעַל-יְדֵי עֵסֶק הַתּוֹרָה יְכוֹלִין הַכֹּל לְהִתְקָרֵב אֵלָיו יִתְבָּרַךְ אֲפִלּוּ אֵלּוּ שֶׁכְּבָר נִשְׁקְעוּ בְּתוֹךְ סִטְרָא דְּמוֹתָא חַס וְשָׁלוֹם, וְדִבְרֵי תוֹרָה אֵינָם מְקַבְּלִים טֻמְאָה לְעוֹלָם, רַק אַדְּרַבָּא, מַעֲלִין אֶת הָאָדָם מִטֻּמְאָה לְטָהֳרָה [עַיֵּן תּוֹרָה אוֹת ק""ב].?▪?▪?▪?נא הפיצו את ההודעה לזיכוי הרבים. ?בס״ד פינת העצה-? ולציין גבר או אישה.⏺ ההלכות מאת מרן עובדיה יוסף זצוק״ל, מספר ילקוט יוסף הקדוש.נא הפיצו לזיכוי הרבים.?בס״ד https://chat.whatsapp.com/2FfRNUMrT6jI43vldCjLi7 יש לייחד לתינוקות סינר אחד לארוחות בשריות, וסינר אחד לארוחות חלביות, כי פעמים שנופל מהמאכל על הסינר, ונשאר בו מעט ממשות של גבינה, ולאחר מכן בארוחה בשרית נופל בשר ולוקח התינוק ואוכל, ושמא נדבק משניהם יחד. ומכל מקום לכבס את הסינרים יחד פשוט שמותר, אף על פי שהמים רותחים, ואין בזה חשש של איסור בישול בשר בחלב, מאחר שהממשות נפגמת בחומרי ניקוי.?▪?▪?▪?⏺ להצטרפות לקבוצות הרב, יש להכנס לקישור הבא: יש לשים לב ולהשגיח כשמניח כוס חלב במקרר, ובמדף מתחתיו ישנן חתיכות של בשר, מחשש שמא יהיה ניתז מהחלב על הבשר. וכן כל כיוצא בזה.?▪?▪?▪? אין צריך לעשות מחיצה במקרר בין מאכלי בשר למאכלי חלב, ומותר להניחם באותו תא קרובים זה לזה, אלא שבודאי צריך להזהר שלא יגעו המאכלים אחד בשני, וישתדל שיהיו מכוסים באיזו שקית. (שכט, של. ז כז) .מי שאכל חלילה דבר לא כשר או מאכלי בשר וחלב, יכוון שלימוד זה יהיה לו לכפרה. ??? ולציין גבר או אישה.נא הפיצו לזיכוי הרבים.?בס״ד https://chat.whatsapp.com/2FfRNUMrT6jI43vldCjLi7 שומר פיו ולשונו, שומר מצרות נפשו??▪?▪?▪?⏺ להצטרפות לקבוצות הרב, יש להכנס לקישור הבא: איסור קבלת לשון הרע הוא אפילו אם שמע מאיש שנאמן עליו כמו ב' עדים. ומה שכתבנו בכלל ד' סעיף ה', שמותר לגלות בהצנע לרבו ואיש סודו אם מאמין לו כמו ב' עדים, שם מדובר בדבר שאם לא שב בתשובה מותר לספר בגנותו. כגון שעבר במזיד על עוון מפורסם בישראל ואין כבר מה לדון אותו לכף זכות. אבל כאן מדובר בדבר שאפשר לדון לכף זכות, כגון שלא ידע את איסור העבירה, או אולי חטא בשגגה, ובכזה מקרה לא שייך נאמן כמו ב' עדים מי שסיפר לו. כי גם אם זה נכון, התורה חייבה לדון לכף זכות. מי שלא מבין את ההלכה נא לשלוח הודעה??▪?▪?▪?ואם אחד בא אצלו וסיפר לו סיפור שבתוכו יש גנאי עליו ועל חבירו, מותר להאמין לו רק לגבי עצמו ולא לגבי חבירו.?▪?▪?▪?עתה נתחיל לבאר דין קבלת לשון הרע מאיש שהוא נאמן כמו ב' עדים, או ממסיח לפי תומו, או אם יש דברים הניכרים שהסיפור אמת. למספר: 058 -###-## 59⏺ לזיכוי הרבים, נא להעביר את ההודעה במלואה, ללא כל שינוי.?בס״ד ? ולציין גבר או אישה.⏺ גברים המעוניינים להצטרף לשיעור גמרא יומי ב5 דקות, נא לשלוח הודעה בוואטצאפ https://chat.whatsapp.com/2FfRNUMrT6jI43vldCjLi7 ואף לגברים בבית הכנסת הדין כן אך טוב להמנע מזה ממש.מקורות: יעויין בקצור שלחן ערוך ילקוט יוסף (סימן קנא סעיף יב) שאין ראוי לשבת בבית הכנסת רגל על רגל, משום דהוי דרך שחץ וגאוה. ומכל מקום אם כל כוונתו היא לתת על רגליו ספר שיהיה הדבר נוח לו לקריאה, מותר. ובכל זאת בבית הכנסת אין ראוי לעשות כן, גם כשכוונתו לתת על רגליו ספר וכדומה. ובפרט אם הוא בן תורה, ע""ש. וע""ע בספר חזון עובדיה על ארבע תעניות (עמוד תמז). וכל האמור נכון גם לגבי ישיבה רגל על רגל בעזרת נשים, שהרי גם שם יש קדושת בית הכנסת, וכמו שכתבו הפוסקים, יעויין מה שהביא בזה בשו""ת יביע אומר חלק י' (חלק אורח חיים סימן טו).?▪?▪?▪?⏺ להצטרפות לקבוצות הרב, יש להכנס לקישור הבא: אין לשבת רגל על רגל בין גברים בבית הכנסת ובין נשים בעזרת נשים. ומכל מקום, אם כוונתך בעזרת נשים היא כדי לתת על רגליך ספר כדי שיהיה הדבר נוח לך לקריאה, מעיקר הדין מותר. וטוב להמנע גם באופן כזה. האם לאישה מותר להניח רגל על רגל בשעת התפילה בעזרת נשים? ומה לגבי גברים? תודה.תשובה:שלום רב בת מלך יקרה, ה׳ יברך אתכם.?▪?▪?▪?שאלה:כבוד הרב עדס, ועל כן נהוגו נשים לטבול בתחילת חודש תשיעי, כדי לטהר את נפשו של העובר. על כל פנים ראיית דברי תועבה משפיעה בוודאי על נפשו של העובר הרבה יותר מראיית חיות טמאות, ויש להיזהר בכך תמיד ובפרט בעת היריון. אכן נהגו להיזהר ולא להביט בחיות טמאות, וצריך להקפיד בעיקר בראיה של התבוננות ולא ראיה בהעברה בעלמא. אני נמצאת בתחילת הריון, על פי החשבון שלי בתוך ארבעים יום ראשונים. רציתי לשאול עד כמה עשויים להשפיע מראות שונים שאני מביטה בהם, על העובר. האם עלי להימנע מלהביט באנשים כעוסים? או על חיות טמאות או משונות? עד כמה אני צריכה לדאוג מהנושא, והאם ראייה בטעות גם היא משפיעה?תשובה:שלום וברכה בת מלך יקרה, ""כל השונה שתי הלכות ביום מובטח לו שהוא בן העולם הבא"". נא העבירו לחבריכם את ההודעה, על מנת שגם הם יזכו לעולם הבא, ותקבלו שכר בזיכוי הרבים. אשריכם. ??▪?▪?▪?שאלה:הרב עדס שלום רב, ?
2018-10-27 18:56:55: בס""ד * לשיטת תנא דבי רבי ישמעאל דנים ""כלל ופרט וכלל"" אף אם אין הכלל הראשון דומה לכלל האחרון. * כל כלל שאינו מלא אין דנין אותו בכלל ופרט, אך רבינא חולק. * שחיטה וזריקה שנעשו מחוץ לעזרה - חייבים עליהן כרת. * לדעת רב פנחס בריה דרב מרי: יש שינוי בעלים לאחר מיתה. * לדעת אבא חנין משום רבי אליעזר: תודה ששחטה לשם שלמים - כשרה, שלמים ששחטן לשם תודה - פסולה.דף ד עמוד ב * הגמרא מבררת (עד תחילת הדף הבא) את המקור לכך שלא יוצאים ידי חובה אם אחת העבודות הנ""ל נעשו שלא לשם הבעלים. * שחיטה, קבלה, זריקה, הולכה - הגמרא מבררת את המקור לכך שעבודות אלו צריכות להיות ""לשמה"". שלישי ב׳ אייר אייר-י״ז לעומרhttps://goo.gl/IdzSC1סיכום קצר מ דף ד עמוד א מסכת
2018-10-27 18:56:55: ??הדף היומי
2018-10-27 18:56:55: שידור חי מההילולת מנחם מענדל מויטבסק בטבריה. https://youtu.be/JVmc6oeMu-w שידור חי בסאונד בלבד. http://mixlr.com/galeinai2 הגענו למדתו העצמית של יעקב אבינו, התפארת והרחמים, יעקב שביעקב. כאשר ירדו בני יעקב למצרים, למפגש עם השליט המצרי המאיים (הוא יוסף), ברך אותם אביהם ""וְאֵל שַׁדַּי יִתֵּן לָכֶם רַחֲמִים"" – ראשי התבות מצטרפים למלה ישראל (כמו שכתוב בלקוטי מוהר""ן), דהיינו שיעקב חותם כאן את שמו במדתו העצמית, הרחמים. יעקב מגלה בקרבו את מדת הרחמים, עד שהוא ""מרכבה"" למדת הרחמים של ה' (כמו שאברהם מרכבה למדת החסד ויצחק מרכבה למדת הגבורה) – ולכן בכוחו לברך אחרים ברחמי ה'. ""כל המרחם על הבריות מרחמין עליו מן השמים"" ומעניקים לו את מתנת הרחמים. כשאומרים יעקב אומרים רחמים, כמו בשמותיו של הקב""ה: השם המיוחד והמפורש (שם הוי') הוא שם הרחמים, וכאשר קוראים בשם המיוחד פונים למקור הרחמים, כמו בפתיחה לשלש-עשרה מדות הרחמים: ""הוי' הוי' אֵל רַחוּם וְחַנּוּן"". תפארת קשורה גם ליופי כמובן, ולכן תפארת שבתפארת היא יפיו של יעקב, כלשון הפסוק ""תִּפְאֶרֶת יִשְׂרָאֵל"". חז""ל מפליגים ביופיו של יעקב אבינו שאין כמוהו, ""יופיו של יעקב אבינו מעין יופיו של אדם הראשון [יציר כפיו של ה', לפני החטא]"". זהו יופי של אמת (ולא ""הֶבֶל הַיֹּפִי""), שהרי נאמר ""תִּתֵּן אֱמֶת לְיַעֲקֹב"". היופי של יעקב מתחבר ליופיה של רחל, ""יְפַת תֹּאַר וִיפַת מַרְאֶה"", לכן הם 'נדבקים' ממבט ראשון, ""מצא מין את מינו וניעור"", ומחיבורם נולד יוסף ""יְפֵה תֹאַר וִיפֵה מַרְאֶה"". ביופי של יעקב אין טיפה התנשאות וריחוק, כולו רחמים והזדהות – יופי שברחמים, תפארת שבתפארת.  https://youtu.be/zW09_HlxYlk?list=PLE1MASOOSfAlwzyM31h9QgMp_WPZdZcOI --  משורר אנגלי נודע אמר ש""יופי הוא אמת, אמת – יופי"". מבלי שידע זו, תובנתו השתלשלה מכלל גדול בקבלה, לפיו ספירת התפארת אינה מגלמת רק יופי אלא גם אמת. בספירת התפארת יופי הוא אכן אמת ואמת יופי, וכלל לא ניתן להפריד בין השניים. זוהי התפארתשבתפארת: התלכדות האמת והיופי בעצמותה של ספירת התפארת, ההכרה שהשניים בלתי נפרדים.הקשר בין אמת ויופי מתבטא באישיות המזוהה ביותר עם ספירת התפארת – יעקב אבינו. על יעקב אבינו נאמר מצד אחד שהיה יפה כיופיו של אדם הראשון (יציר כפיו הישיר של א-להים), כמו בביטוי ""תפארת ישראל"", ומצד שני נאמר עליו גם ""תתן אמת ליעקב"". אכן, אם מחברים את הערך הגימטרי של אמת ועוד יֹפי התוצאה היא ישראל, שמו השני והנעלה של יעקב על שמו קרויים כל בניו.מה סוד הקשר בין יופי ואמת? כבר למדנו שמושג היופי אינו רק במישור הפיזי, אלא אדרבה, מתחיל במישור הרוחני, כמו אישיות יפה. במלים אחרות, היופי הוא בשורשו רוחני כמו האמת. יש משהו יפה בעצם האמת ומשהו צורם ומכוער בשקר. אנשים בעלי חוש מתמטי יכולים ממש לראות את היופי במשוואה נכונה, סדרה חשבונית או שעשועי גימטריה, בדיוק כפי שיש יופי ביצירה מוזיקלית וכפי ששילוב צבעים מסוים הוא יפה. התאמה, הרמוניה ושלמות – כל אלו מצביעים באותה מדה על היפה ועל האמיתי, ולא לחנם השרש אמת והשרש תאם מורכבים מאותן אותיות (עוד תופעה יפה).אותו משורר המשיך ואמר שהתובנה לפיה היופי הוא האמת והאמת יופי היא כל מה שעליך לדעת בחיים. בכך הוא ביטא מושג נוסף בקבלה, והוא שהנשמה הפנימית של ספירת התפארת היא ספירת הדעת. תמצית הידיעה, הדעת, היא שילוב האמת והיופי, התפארתשבתפארת. לא צריך לדעת יותר מזה.
2018-10-27 18:56:55: https://www.youtube.com/watch?v=zKqKA-QiJzs&list=PLE1MASOOSfAlloyYB0uSBO4U0pAQLWhhJ&index=18 הגבורה שבתפארת היא מדת היראה של יעקב אבינו, יצחק שבתוך יעקב. ההופעה הבולטת ביותר של יראת יעקב היא כאשר יעקב ישן במקום המקדש ולאחר שהתעורר ממראה הסולם ""וַיִּירָא וַיֹּאמַר מַה נּוֹרָא הַמָּקוֹם הַזֶּה"". אמנם יעקב קבל בחלומו בשורה טובה מאד, ""וּפָרַצְתָּ... וְנִבְרֲכוּ בְךָ... וּשְׁמַרְתִּיךָ בְּכֹל אֲשֶׁר תֵּלֵךְ"", אך התגובה העיקרית שלו היא יראה. מורנו הבעל-שם-טוב מלמד שבפסוק זה טמון סוד "