2018-10-27 18:56:55:
//youtu.be/7rfzZlg1okY
https://counting-the-omer.wixsite.com/seven/blank-3ליעקב שני שמות ידועים, יעקב וישראל. אבל יש גם שם שלישי, ישורון, עליו נאמר ""וַיְהִי בִישֻׁרוּן מֶלֶךְ"" – זו המלכות של יעקב, מלכות שבתפארת. הפסוק המלא הוא ""וַיְהִי בִישֻׁרוּן מֶלֶךְ בְּהִתְאַסֵּף רָאשֵׁי עָם יַחַד שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל"" – אין מלך בלא עם, והמלכות נוצרת מה'יַחַד' של שבטי ישראל.במה זוכה יעקב-ישורון ובניו למלכות? בזכות מדת השפלות שלו, כפי שמתבטא בתפלתו (בקשת רחמים מעומק הלב): ""קָטֹנְתִּי מִכֹּל הַחֲסָדִים וּמִכָּל הָאֱמֶת"". למרות שה' הבטיח ליעקב שמירה, הוא חושש ""שמא יגרום החטא"" והוא נותר ככלי ריק. כי מה הוא אילולא החסדים והאמת של ה'? לכן הוא תמיד מרגיש קטן, ""מִי יָקוּם יַעֲקֹב כִּי קָטֹן הוּא"". זו נחלת ישראל מאז ולעולם: ""כִּי אַתֶּם הַמְעַט מִכָּל הָעַמִּים"" ומפרשים חז""ל ""ממעטים את עצמכם"". מותר להרגיש קטנים, טוב להרגיש קטנים. ומי שמרגיש הכי קטן ושפל – הוא זה שראוי למלכות, ממש כמו דוד המלך, ""וְדָוִד הוּא הַקָּטָן"".יעקב תקן תפלת ערבית, והנה אומרת ההלכה ""תפלת ערבית רשות [ולא חובה]""! כלומר, זו תפילה שנובעת מהתחושה הטבעית של האדם הפונה אל ה', ""הלוואי ויתפלל אדם כל היום כולו [כולל הלילה]"". תפלת ערבית של יעקב היא מתוך התחושה שמבטא דוד ""וַאֲנִי תְפִלָּה"", כולי תפלה ואין צורך לצוות עלי להתפלל. זהו שרש דוד בתוך יעקב, המלכות שבתפארת.בכל תפלת ערבית (ובכלל), עלינו להרגיש כיעקב המתפלל מתוך טבע יהודי פשוט הפונה אל ה'. ומי שכולו תפלה, ראוי גם למלוכה. בסיומו של שבוע התפארת, אנו מגיעים לביטוי היופי שבתכונת ההנהגה, . #21 בפעם הקודמת הזכרנו את הלבטים במהלך השידוכים, והנה אנו מגיעים, בשעה טובה ומוצלחת, לשמחת הנישואין. אין דבר יותר יפה מנשואי חתן וכלה (כפי שראינו ב""תפארת שבחסד""), וכל היופי שרכשנו בספירת התפארת מגיע כעת לידי ביטוי בשילוב . ""וְאֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל תֹּאמַר אִישׁ אִישׁ מִבְּנֵי יִשְׂרָאֵל וּמִן הַגֵּר הַגָּר בְּיִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר יִתֵּן מִזַּרְעוֹ לַמֹּלֶךְ מוֹת יוּמָת עַם הָאָרֶץ יִרְגְּמֻהוּ בָאָבֶן"". יש דעות שונות מהי בדיוק עבודת המולך שהתורה מתייחסת אליה כל-כך בחומרה, ומכל מקום נראה שהדבר קשור להערצה עיוורת של מושג המלכות.אם כן, הגלגול המודרני של פולחן המולך הוא בפשיזם הקיצוני האומר שהמלך-הממלכה עומדים מעל הכל, עד שהאדם הפרטי מקריב את חייו וחיי יקיריו על מזבח המלכות מתוך שיכרון וטירוף-חושים, כאילו אין כל ערך עצמי לחיי הפרט, חס ושלום. מסירות נפש היא דבר גדול ונשגב, אבל פולחן המולך הוא שנוא ומתועב.יש לחזור ולשנן את ההלכה הבהירה ""אם המלך גזר לבטל מצוה אין שומעין לו"". חשוב לקיים את מצות המלך (וגם ""דינא דמלכותא"" בכלל), אבל חשוב להציב את גבול-הציות שאומר: התורה מעל המלך. אחרת המלך יהפוך למולך...נחתום ברמז: נבואת משה רבינו מיוחדת בביטוי -
https://youtu.be/QpksKYaRYHk