בעל התניא

עמוד 2

בעל התניא
2019-01-02 07:43:00: *ישראל תוקפת יעדים במצרים *…
2019-01-02 08:09:00: תקציר החומש היומי : | פרשת וארא - יום רביעי. השם אומר למשה ואהרן שאם פרעה יבקש סימן שמי ששלח אתכם הוא בעל כוחות על טבעיים, אז אתה משה תאמר לאהרן שיקח את המטה שלך ויזרוק אותו לרצפה מול פרעה ועבדיו והמטה יהפוך לנחש. משה ואהרן באו לפרעה ועשו זאת, המכשפים של פרעה זרקו גם הם את המטות שלהם וגם הם הפכו לנחשים, לאחר רגע חזרו כל הנחשים להיות מטות ואז מטה אהרן בלע את כל שאר המטות. כעת התורה מתחילה לספר על עשרת המכות, לפני כל מכה כמעט הייתה התראה במשך שלושה שבועות והמכה עצמה הייתה שבוע. התראה על מכת הדם – משה הולך בבוקר ליאור לפגוש את פרעה ומאיים עליו שאם לא ישחרר את עם ישראל הוא יהפוך את מי היאור לדם. מכת הדם – אהרן מכה את היאור לעיני פרעה ועבדיו, כל מי היאור הופכים לדם, כל הדגים מתו וריח נורא עלה מן היאור. החרטומים של פרעה עשו כישוף והצליחו גם להפוך קצת מים לדם ופרעה הקשה את ליבו ולא הסכים לשחרר את עם ישראל. התראה על מכת צפרדע – משה מאיים על פרעה שאם לא ישחרר את עם ישראל כמות עצומה של צפרדעים תעלה מן היאור והם ימלאו כל פינה במצרים. מכת צפרדע – השם ציווה שאהרן יכוון את המטה לכיוון היאור ולאחר שעשה זאת כמויות אדירות של צפרדעים יצאו מן היאור וכיסו את כל מצרים. גם הפעם החרטומים הצליחו לעשות כישוף ולהוסיף צפרדעים, אבל בגלל מתקפת הצפרדעים על מצרים פרעה קרא למשה ואהרן וביקש שיעצרו את המכה. משה עוצר את המכה והיא נפסקת ביום למחרת. תקציר תניא : | כ״ה טבת - פרק י״ג מכיון שהרע עדיין קיים בבינוני אמרו רז״ל ״היה בעניך כרשע״, שיתכן שלאור מעשיו (שאיננו חוטא) יאמרו לו שהוא צדיק, אך עליו להחזיק את עצמו לבינוני, מפני שעדיין קיימת בו מציאות של רע שמתחזקת עם הזמן ע״י שמשתמש בעניני עולם הזה בהתר כמו אכילה ושתיה. גם בבינוני העוסק בתורה כל היום אין לנפש האלוקית שליטה בלעדית ורק בזמנים נעלים כבזמן התפילה, הנפש הבהמית מתכופפת ונשלטת ע״י הנפש האלוקית (כמשל אדם הישן ועלול להתעורר כל רגע משנתו, כך הרע בבינוני הוא כישן בזמן התפילה ואחר כך הוא יכול להתעורר). מזה מובן כיצד רבה יכל לומר על עצמו שהוא בינוני (בינוני המתפלל כל היום) ולא צדיק, למרות שלא הפסיק לרגע מלימוד התורה זאת מפני שהייתה אצלו תנועה בנפש של אהבת ה׳ כל הזמן כמו בזמן התפילה. מכיון שאצל הבינוני לאחר התפילה יכולה להתעורר שוב הנפש הבהמית, אפשר לחשוב שאין זו עבודה אמיתית כמו מדרגת הצדיקים, שהרי האמת היא מדרגה נצחית שלא משתנה. אך לגבי מדרגת הבינוני זו היא אהבה אמיתית, שהרי נמצאת בו תמיד ויכול לעוררה בתוכו תמיד (לאחר הכנה מתאימה) בשעת התפילה. וזאת מכיוון שמידת האמת היא ביחס לדרגה בה האדם נמצא. הלכה יומית : | הלכות הדלקת נרות שבת – האם ניתן להתנות בהדלקת הנרות שלא לקבל שבת ולהמשיך בעשיית מלאכה ? אשה המדליקה נרות שבת מקבלת על עצמה את השבת על כל איסורי המלאכה שבה בזמן ההדלקה, אולם נחלקו הפוסקים האם האשה יכולה להתנות שאינה מעוניינת לקבל על עצמה שבת בהדלקה ולהמשיך בעשיית מלאכה עד השקיעה. להלכה, לכתחילה לא תעשה תנאי, אך בשעת הצורך, באם התנתה, אפילו רק בליבה – התנאי מועיל. ברם, גם במקרה כזה מחוייבת האשה לקבל על עצמה שבת עקב הדלקת הנרות בזמן סמוך, כ-10 דקות לאחר ההדלקה. אם גם בתוך זמן זה אינה יכולה לקבל שבת – אזי או שתאחר את הדלקתה עד סמוך לשקיעה (תוך 30 דקות לשקיעה), או שבשעת ההדלקה הבעל יקבל על עצמו את השבת, שהרי עיקר החיוב הוא עליו כבעל הבית. מה חדש ? יש הטוענים: תורת החסידות אכן משולה לאבנים טובות ומרגליות אבל - הוא אינו רודף אחרי מרגליות, ודי לו אם לבושיו יהיו שלמים. אף אתה אמור לו: הרי "הנה זה עומד אחר כתלנו". ועלינו אפוא להתכונן לביאת המשיח, שאז נזכה "ללכת אל החופה" עם מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא, אם כן צריכים גם מרגליות. (לקו"ש ח"כ ע' 871) שיעור חסידות : איך האדם צריך להסתכל על העולם שסביבו ?
2019-01-02 08:39:00: רבי יומי - כ"ה טבת אם ברצונך לקבל ה'המשכות' והברכות מלמעלה - מהקב"ה, צריך להיות קשור ללמעלה ולהשאיר את ה"כלי" פתוח...
2019-01-02 15:21:00: תקציר תניא : | כ״ה טבת - פרק י״ג מכיון שהרע עדיין קיים בבינוני אמרו רז״ל ״היה בעניך כרשע״, שיתכן שלאור מעשיו (שאיננו חוטא) יאמרו לו שהוא צדיק, אך עליו להחזיק את עצמו לבינוני, מפני שעדיין קיימת בו מציאות של רע שמתחזקת עם הזמן ע״י שמשתמש בעניני עולם הזה בהתר כמו אכילה ושתיה. גם בבינוני העוסק בתורה כל היום אין לנפש האלוקית שליטה בלעדית ורק בזמנים נעלים כבזמן התפילה, הנפש הבהמית מתכופפת ונשלטת ע״י הנפש האלוקית (כמשל אדם הישן ועלול להתעורר כל רגע משנתו, כך הרע בבינוני הוא כישן בזמן התפילה ואחר כך הוא יכול להתעורר). מזה מובן כיצד רבה יכל לומר על עצמו שהוא בינוני (בינוני המתפלל כל היום) ולא צדיק, למרות שלא הפסיק לרגע מלימוד התורה זאת מפני שהייתה אצלו תנועה בנפש של אהבת ה׳ כל הזמן כמו בזמן התפילה. מכיון שאצל הבינוני לאחר התפילה יכולה להתעורר שוב הנפש הבהמית, אפשר לחשוב שאין זו עבודה אמיתית כמו מדרגת הצדיקים, שהרי האמת היא מדרגה נצחית שלא משתנה. אך לגבי מדרגת הבינוני זו היא אהבה אמיתית, שהרי נמצאת בו תמיד ויכול לעוררה בתוכו תמיד (לאחר הכנה מתאימה) בשעת התפילה. וזאת מכיוון שמידת האמת היא ביחס לדרגה בה האדם נמצא. לעילוי נשמת נינה בת רחל תנצב"ה.
2019-01-03 07:19:00: התניא היומי "מדרגת הבינוני" יום חמישי כו טבת
2019-01-03 08:05:00: ישראל תשלם מחיר כבד נשיא מצרים מאשים את ישראל בהפצת מחלות במצרים. כינמת כבדה מתפשטת במצרים כבר מספר ימים, ופוגעת גם בבעלי חיים. משרד הבריאות מוסר שלא להגיע לבתי הרפואה, כי גם הם מלאים בכינים. השרותים הוטרינרים הודיעו לנשיא שאין ביכולתם לעשות דבר יום חמישי פרשת וארא
2019-01-03 12:44:00: רבי יומי - כ''ו טבת לר' אברהם גנין ממוסקבה שהביא לרבי בקבוק יין ממרינה רושצ'ה נתן הרבי דולר נוסף: עבור היהודים במרינה רושצ'ה
2019-01-03 13:42:00: כנסו לקישור זה כדי להצטרף לקבוצת ה-WhatsApp שלי: https://chat.whatsapp.com/DCOa33m3gaO4USEIkKao1W
2019-01-03 14:51:00: תקציר החומש היומי : | פרשת וארא - יום חמישי. מכת הצפרדעים נפסקת והצפרדעים מתות ברחובות, המצרים אוספים את הצפרדעים בערימות והריח הנורא מגיע לכל הארץ. פרעה רואה שנפסקה המכה ומקשה את ליבו (לא מוכן לשחרר את בני ישראל). מכת כינים ללא התראה – השם ציווה את משה שיאמר לאהרן להכות את האדמה עם המטה וברגע אחד כל העפר במצרים הפך לכינים, חיות שעקצו ואכלו את המצרים במשך שבוע ימים. המכשפים של פרעה ניסו לעשות גם כינים ולא הצליחו ולכן אמרו לפרעה שמכה זו היא 'אצבע אלוקים'. התראה על מכת ערוב – השם מצווה את משה לפגוש את פרעה ליד היאור ולאיים עליו שישלח על מצרים חיות טורפות מכל הסוגים והם יטרפו כל מצרי שיראו, בזמן מכה זו החיות לא יכנסו כלל לארץ גושן מקום מגורם של בני ישראל וכך פרעה יראה שזה מגיע מהשם. תקציר תניא : | כ״ו טבת - פרק י״ד. כל אדם יכול להיות בינוני, שהרי מבינוני נדרשת רק שליטה בלבושים (מחשבה, דיבור, מעשה), ולא לשינוי מהותי בלב. לכן כל אחד צריך להשתדל להגיע להיות ״בינוני״. ע״י שיעשה חשבון נפש עם עצמו, שהוא אינו רוצה להיות נפרד ח״ו מהקב״ה (שכן בשעת עבירה הוא נפרד מהקב״ה) ורוצה להיות דבוק בו ובכך יעורר את האהבה המסותרת שיש בכל אחד מישראל. : הלכה יומית : | הלכות הדלקת נרות שבת – היכן יש להדליק את נרות השבת ? מאחר שמטרת הדלקת הנרות היא בכדי שהבית יהיה מואר בשבת, לכן מצוה שיהיה אור בכל החדרים שצריך להשתמש בהם בליל שבת, כדי שבני הבית לא ייכשלו בדרכם. אולם עיקר המצוה והברכה היא על הדלקת הנרות שבמקום הסעודה, שכאשר סעודת השבת נערכת לאור הנרות, מתקיימת ביתר שאת מצות כבוד ועונג שבת שבסעודה. כיום, שבפועל מתפשט אור לשאר החדרים מנורות החשמל אין צורך להדליק בהם נרות. דין זה הוא בעיקר על בעלת הבית, שמדליקה במקום הסעודה ואילו האורחים שמוקצה להם חדר ובני הבית אינם משתמשים בו צריכים להדליק בחדרם, אלא שפשט המנהג שגם האורחות מדליקות במקום הסעודה יחד עם בעלת הבית. מה חדש ? עיקר הבטחון הוא, כאשר הבוטח אינו רואה שום מבוא ומוצא לישועתו בעיני בשר, והוא בוטח בה' לבדו, וחיזוק הבטחון הוא השמחה. (אג"ק אדמו"ר הריי"צ ח"ג ע' עג) שיעור חסידות : מה הם ה"עצי שיטים עומדים" במשכן לה' שבתוך כל אחד מאיתנו ?
2019-01-03 20:12:00: כנסו לקישור זה כדי להצטרף לקבוצת ה-WhatsApp שלי: https://chat.whatsapp.com/8R0F5pGUQN257JhqWBkrz8
2019-01-04 08:33:00: התניא היומי "מי יכול להיות צדיק?" יום שישי כז טבת
2019-01-04 08:35:00: התקפה כימית קשה במצרים מצרים מאשימה את ישראל במחלת העור שפוקדת את כל תושבי מצרים. אזרחים מעידים, כי ראו מלטי"ם ישראלים מפזרים אבקה שחורה בערי מצרים. שרותי הבריאות של מצרים נמצאים בקריסה מוחלטת, והנשיא המצרי עדיין מסרב להתיר ליהודים לעזוב את ארצו. בישראל הונחו השרים שלא להתראיין בנושא יום שישי פרשת וארא
2019-01-04 08:35:00: *התקפה כימית קשה במצרים *…
2019-01-04 09:00:00: רבי יומי - כ''ז טבת וארא אל אברהם וגו': לאבות - היה חסר "שמי הוי'". למשה - היה חסר מעלת האבות. אך כיום נמצאים בזמן הגאולה - רק שהקב''ה יפקח את עינינו - ונקבל את שלימות כל הגילויים
2019-01-04 13:59:00: כנסו לקישור זה כדי להצטרף לעוד קבוצות למען שמו באהבה https://chat.whatsapp.com/FscSI54mpC7GQD8bTDmbo7 מה יש בקבוצה קישורי תורה קבוצות נושא בתורה קישורי קבוצות מגוון קבוצות לנשים תורה,גמ"ח,ועוד גמ"ח עזרת אחים סרטונים בדיחות וצחוק נפלאות הבריאה דרושים עבודות מוכרים קונים יד 2 בעלי חיים למסירה ומכירה שיתופי נסיעות נדל"ן מכירה/השכרה בעלי מקצוע פרסום עסקים עלונים ועיתונים סרטונים הכי חזקים ברשת קבוצות שירים ועוד מגוון ענק של מעל 300 קבוצות הודעה חשובה רשת קבוצות למען שמו באהבה נותנים לכם מגוון רחב של קבוצות איכותיות עם תוכן צנוע נא לשמור על כללי הקבוצה מי שלא יכבד את הכללים יוסר מכל קבוצות הרשת הנאה מובטחת מצוות ההנהלה קבוצה מספר אם אין מקום כנס כאן https://chat.whatsapp.com/EvfkpsEJlkh2S6TRKn8uJe קבוצה מספר https://chat.whatsapp.com/Lq61GIQLNqpE8GibWo57ue
2019-01-04 15:25:00: תקציר החומש היומי : | פרשת וארא - יום שישי. מכת ערוב – ערוב (חיות טורפות) נכנסו למצרים וטרפו את כל מי שהיה בדרכם במשך שבוע. פרעה קרא למשה ואהרן והציע להם שישחטו את הקרבנות בתוך מצרים מבלי לצאת למדבר (הבקשה מקורית הייתה לצאת כל העם ממצרים לשלושה ימים במדבר כדי להקריב קרבנות להשם). משה ענה לפרעה שאם המצרים יראו אותם זובחים את הקרבנות הם יסקלו אותם באבנים ופרעה מסכים שבני ישראל יצאו למדבר, אך לאחר שנפסקה מכת הערוב הקשה את ליבו ולא היה מוכן לשחרר את עם ישראל. התראה על מכת הדבר – השם אומר למשה לאיים על פרעה במכת דבר, מחלה שתפגע בסוסים, בחמורים, בגמלים, בבקר ובצאן של המצרים אבל לא של בני ישראל. מכת דבר – הסוסים, החמורים, הגמלים, הבקר והצאן של המצרים מתו אבל לא של בני ישראל. מכת שחין ללא התראה – השם ציווה את משה ואהרן למלא את ידיהם פיח, את הכמות הזו להכניס ליד של משה והוא יזרוק זאת לשמים. משה ואהרן עומדים מול פרעה ועושים זאת, הפיח התפזר על כל ארץ מצרים ומחלת עור קשה פרצה אצל בני האדם ובעלי החיים, גם החרטומים חלו בה. השם חיזק את לב פרעה ושוב לא שחרר את בני ישראל ממצרים. התראה על מכת ברד – השם אמר לפרעה על ידי משה, כעת אני שולח מכה ששקולה כנגד כל המכות שהיו עד כה, כי היא תפגע במזון, תדע שיכולתי כבר להכות אותך ואת כל העם במכת הדבר אבל השארתי אתכם חיים כדי שתראו את כוחי ותפרסמו את שמי בכל הארץ. תקציר תניא : | כ״ז טבת פרק י״ד. על אף שהוסבר שכל אחד יכול להגיע לדרגת הבינוני - שונה הדבר במדרגת 'צדיק', השונא את התאוות והתענוגות הגשמיים בתכלית השנאה. אכן לא כל אדם זוכה למדרגה זו, אלא היא ניתנת לאדם כמתנה מלמעלה. לכן אמר איוב 'בראת צדיקים', כלומר, שהקב״ה ברא מלכתחילה נשמות שיהיה בידן לזכות למדרגת 'צדיק', אבל אין כל אדם שייך להגיע לזה בכוחות עצמו. הלכה יומית : | הלכות הדלקת נרות שבת – האם צריך להדליק נרות שבת בשמן זית ? חכמים תיקנו להדליק נרות בפתילות שהאש תאחז בהם יפה ובשמנים שיוכלו להיספג בהם כראוי – הן בכדי שהנר יהיה דולק יפה לכבוד השבת והן כדי להסיר חשש במידה והאש לא תאחז יפה בפתילה יבוא לתקנה ונמצא מכבה ומבעיר בשבת. מכל השמנים השמן המובחר ביותר הוא שמן זית, שאורו זך וצלול ודולק יפה, אך ניתן להדליק גם בנרות שעווה או פראפין ויש בהם גם פחות חשש של מכבה ומבעיר, ואכן כך נוהגות רוב הנשים כיום, אם כי יש המהדרות להדליק בשמן זית. למנהג חב"ד אין מדליקים נרות שבת בשמן זית. שיעור חסידות : איזה משמותיו של ה' קשור עם הגאולה ?
2019-01-04 15:32:00: ברד כבד יורד במצרים כדורי ברד גדולים יורדים במצרים בעוצמה רבה כבר מספר ימים. נזק גדול נגרם לרכוש ויש נפגעים רבים בנפש שמצבם לא יודע. מוחמד מאלכסנדריה מספר: חטפתי כדור של ברד בראש, ומאז אני רואה רק כוכבים במצרים ממשיכים להאשים את ישראל ותמהים מדוע הברד יורד רק במצרים ולא בישראל יום שבת קודש פרשת וארא
2019-01-05 18:56:00: התניא היומי "תהי צדיק ואל תהי רשע" יום שבת קודש כח טבת
2019-01-05 19:33:00: תקציר החומש היומי : | פרשת וארא - יום שביעי. המשך ההתראה על מכת הברד – משה מאיים שוב שמחר ירד ברד על מצרים, ברד שלא היה כמותו מעולם. משה מאפשר לפרעה ולמצרים לאסוף את המקנה ולא להשאיר אותם בחוץ, אבל לא כל המצרים שמעו בקולו. מכת ברד – משה הניף את מטהו כלפי השמיים והברד התחיל לרדת. בתוך גושי הברד הייתה אש בוערת. הברד הרג את כל מי שהיה בחוץ, ורק בארץ גושן השמש זרחה כרגיל. פרעה קורא למשה ואהרן ומודה בפניהם שהשם צדיק והוא ועמו רשעים ומבקש שיפסיקו את הברד. משה הפסיק את הברד אבל פרעה שוב הקשיח את ליבו ולא הסכים לשחרר את בני ישראל. תקציר תניא : | כ״ח טבת - פרק יד. ממה שלמדנו עד כה מובן מדוע משביעים את נשמת היהודי לפני רדתה לעולם ״תהי צדיק ואל תהי רשע״ - שגם אם לא קיבל נשמה מיוחדת של צדיק, לפחות לא יהיה רשע, שלכל אחד ניתנים הכוחות להתגבר ולא להיות רשע. כן עליו להשתדל לקיים את השבועה ״תהי צדיק״, בכך שיעורר בתוכו אהבה בתענוגים לקב״ה וימאס בתאוות (למשל כדי למאוס בתאוות האכילה, יתבונן איך כל התענוגים הגשמיים סופם להירקב וכד׳). מה גם שאולי ע״י התעוררות זו מלמטה תומשך עליו גילוי מלמעלה ותתעבר בו נשמת צדיק ואז יוכל לעבוד את ה׳ לפי מדרגתו של הצדיק ובכך יקיים את השבועה ״תהי צדיק״ במילואה. הלכה יומית : | הלכות 'ממרח' בשבת – מהו איסור 'ממרח' בשבת ומה מקורו ? אחת מאבות המלאכות שנאסרו בשבת היא מלאכת 'הממחק' את העור, שהיא הסרת השער והצמר מן העוק והחלקת פני העור, ומהותה היא כל החלקת פני חפץ או עור, האסורה בשבת. מלאכה זו במשכן היתה כאשר עיבדו את עורות האילים לצורך יריעות המשכן. תולדתה של מלאכה זו היא 'ממרח', היינו מריחת חומר באופן שווה, וכן מריחת חומר על גוף אחר כדי להחליקו, ומכאן האיסור למרוח משחה, שעווה או זפת וכיו"ב מהמדברים המתמרחים, להחליק פני חפץ או עור. לפיכך, אסור למרוח את כל סוגי הקרמים והמשחות על העור, מפני שבעת שמורחים אותם מחליקים את הקרם על פני העור. אבל אם הקרם הוא נוזלי, היינו שכאשר יניחו אותו על משטח – יתפשט, אין בו איסור ממרח ומותר לסוך בו את הגוף. מה חדש ? ..צריך כל אחד ואחת לקבל על עצמו להוסיף ביתר שאת וביתר עוז במעשיו, תורתו ועבודתו של בעל ההילולא..ובפרט בהביטול וההתקשרות אל כ"ק מו"ח אדמו"ר נשיא הדור, "הנשיא הוא הכל", שבכל אחד ואחד מציאותו וכל עניניו, בכל מכל כל, נעשים קודש לנשיא הדור, על ידי זה שמלאים וחדורים בקיום שליחותו של נשיא הדור.. (משיחת ש"פ וארא תשנ"ב) שיעור חסידות : סיפור למוצ״ש..
2019-01-05 22:10:00: בס"ד סיפור חסידי למוצ"ש נהוג לספר בכל מוצאי שבת בסעודת מלווה מלכה סיפור חסידי על הבעל שם טוב . סגולה לפרנסה טובה, לילדים ולנחת מהילדים, לחיים טובים וארוכים ולבריאות. לאחר נישואיו של הבעל שם טוב, ביקש גיסו, רבי גרשון מקִיטוֹב, ללמוד עמו תורה. הבעש"ט לא רצה בכך, ועשה עצמו כאיש פשוט שאינו מבין דבר. אמר ר' גרשון לאחותו, אשת הבעש"ט: "חרפה גדולה ממיט עלינו בעלך ולא אוכל לשאת זאת עוד. אם תרצי להתגרש ממנו – מה טוב. ואם לא, אקנה לך סוס וסעי עמו מכאן, וגורו היכן שתגורו." סירבה אשת הבעש"ט להתגרש ממנו, ועל כן עזבו הבעש"ט ואשתו את העיר והלכו לאן שהלכו. מצא הבעש"ט מקום מגורים לאשתו, והוא הלך להתבודד בהרים הגבוהים. פרנסתם הייתה ממכירת טיט שחפר הבעש"ט בהרים. פעמיים או שלוש פעמים בשבוע הייתה אשתו באה אליו עם הסוס והעגלה, ומוליכה את הטיט שחפר אל העיר כדי למכור אותו, וכך התפרנסה. באותם הימים נוהג היה הבעש"ט להתענות ימים ארוכים, וכאשר רצה לאכול היה חופר גומה בקרקע, יוצק בה קמח ומים והיה נאפה מחום השמש. זה היה כל מאכלו שהביא אל פיו כדי לשבור את רעבונו לאחר התענית, וכל ימיו היה בהתבודדות. פעם אחת שקע הבעש"ט בהתבוננות עמוקה, וכך הלך על פני ההרים. גדולים היו ההרים ותלולים מאוד, וביניהם גיא עמוק ותלול. מעבר לגיא, על ההר שמנגד, עמדו שודדים. ראו השודדים כי הולך הבעש"ט אל התהום כשהוא שקוע במחשבות, ואמרו כי בוודאי ייפול וירסק את אבריו. אך כאשר הגיע הבעש"ט סמוך לתהום קרב ההר השני אליו וסגר את פי התהום עד שנעשתה שם דרך ישרה. כאשר המשיך הבעש"ט בדרכו, חזרו שני ההרים והתרחקו. אחר זמן מה חזר הבעש"ט אל המקום, ושוב קרב הר אחד אל חברו עד שעבר הבעש"ט. וכך אירע כמה פעמים. ראו השודדים כי איש אלוהים הוא, באו אליו וסיפרו לו את מה שראו. אמרו השודדים: "הנה בעינינו ראינו כי איש אלוהים אתה. לכן אנו מבקשים שתתפלל עבורנו שיצליח ה' דרכנו, כי בכל יום אנו מוסרים את נפשנו ומצויים בסכנה גדולה." אמר להם הבעש"ט: "אם תישבעו לי שלא תפגעו ביהודי ולא תגזלו אותו, אעשה כדבריכם." נשבעו לו השודדים על דבר זה. מאותו היום, אם הייתה מריבה בין השודדים היו באים לפניו, והוא היה מיישב את הריב ועושה פשרה ביניהם. פעם אחת באו שני שודדים לדון לפניו ומה שפסק לא היה טוב בעיני אחד מהם. אמר השודד בלבו: "כאשר ער הבעש"ט לא אוכל לעשות לו רע. אבל כשהוא ישן, אעשה בו כרצוני ואהרוג אותו." בשעה שישן הבעש"ט בא השודד אליו והרים את הקרדום כדי להכות בראשו. מיד חטפו את הקרדום ידיים נעלמות והכו את השודד מכות קשות ואכזריות. כולו היה פצע וחבורה עד שכמעט לא נותרה בו נשמה, ואפילו לדבֵּר לא יכול היה. כשהתעורר הבעש"ט, ראה לפניו את השודד מוטל מוכה ומלוכלך בדם וכולו חבורות ופצעים. שאל אותו: "מי עשה לך זאת?" ולא יכול היה השודד לענות לו. למחרת, כאשר חזר השודד מעט לאיתנו, בא אל הבעש"ט וסיפר לו את כל המאורע. שבוע טוב ומבורך לעילוי נשמת יוסף יצחק בן שטרנה שרה https://chat.whatsapp.com/JYpO916fuf6G4oNmq6AnXv
2019-01-06 07:44:00: התניא היומי "מי נקרא עובד אלוקים?" יום ראשון כט טבת
2019-01-06 07:58:00: *התראה לפני תקיפה במצרים *…
2019-01-06 08:20:00: תקציר החומש היומי : | פרשת בא - יום ראשון. התראה על מכת הארבה – ה׳ ציווה את משה לבוא אל פרעה ולאיים עליו במכת הארבה, ה׳ מודיע למשה שהוא יקשיח את לב פרעה והוא לא ישמע בקולו, וזאת על מנת שה׳ יביא את המכה על מצרים ויוכלו לספר לדורות הבאים איך כולם נוכחו לראות ולחוש את כח שליטתו המלאה של ה׳ על העולם. משה ואהרן באו לפרעה ואיימו עליו במכת הארבה, הארבה יגיע בכמות אדירה, יכסה את השמים, יאכל את כל מה שלא נהרס במכת ברד ויכנס גם לבתים. היועצים אמרו לפרעה שישחרר את הגברים כבקשת משה. משה נקרא אל פרעה, הוא מודיע לו שהוא מסכים שיצאו למדבר להקריב קרבנות ושואל מי אמור ללכת. משה עונה שכל העם ילך להקריב את הקרבנות במדבר. פרעה כועס על כך ואומר שמוכן שרק הגברים ילכו (כי ילדים לא מקריבים קרבנות), ומגרש את משה ואהרן מהארמון. תקציר תניא : | כ״ט טבת - פרק ט״ו. בהמשך למה שהוסבר בפרק הקודם, על ההבדל שבין 'צדיק' ל'בינוני', אפשר להבין גם את ההבדל בין הלשונות 'צדיק' ל'עובד אלוקים': 'עובד' זה לשון הווה, שעכשיו עובד את ה׳, שעכשיו נלחם ביצר הרע שלא יתלבש באברי הגוף. וזהו ה'בינוני', הנלחם תמיד ביצר הרע ולכן נקרא 'עובד אלוקים'. אולם הצדיק, לעומתו, נקרא 'עבד ה׳, כשההדגשה היא בלשון 'עבד' ולא 'עובד' - מפני שסיים כבר את המלחמה ברע וסילק את היצר הרע מקרבו. הלכה יומית : | הלכות 'ממרח' בשבת – האם מותר להשתמש באטמי אוזניים בשבת ? כחלק מאיסור 'ממרח' בשבת, מובא בהלכה שאסור לסתום נקב באמצעות שעווה בשבת, גם אם מניחה בצורה לא קבועה ואין בזה משום תיקון כלי בשבת או שהכין את השעווה לכך לפני שבת ואין בה משום איסור מוקצה, אך עדיין חששו חכמים שמא יבוא למרוח את השעווה ולהחליקה על פני דופן הכלי מסביב לנקב. בהתאם לזה האם מותר להשתמש בשבת באטמי אוזניים לסוגיהם, שיש מהם שצריך למורחם ולהתאימם לכל שטח נקב האוזן, למעשה הנה פקקי שעווה או סיליקון, אם הכינם לפני שבת לפי מידת אוזנו, רשאי להשתמש בהם השבת, כיון שאין הדרך להחליקם ולמורחם בשעה שתוחבם באוזן, גם אם כתוצאה מהתחיבה וההידוק לאוזן יוצא שמורחם מעט. אך עם זאת, נכון להשתמש רק בפקקי ספוג, שאינם מתמרחים כלל. מה חדש ? כאשר האדם שובר את ה"כובד" של הקליפה, באמצעות של "קבלת עול" שהיא "כובד" של קדושה - כשעומד בתוקף נגד כל המונעים והמעכבים בעבודת ה', הרי בזה כופה הוא את הסטרא אחרא וממשיך ומגלה כבודו של הקב"ה בכל העולמות. (סה"מ תש"ד ע' 126) שיעור חסידות : מדוע נקראים המצוות בשם עמודים ?
2019-01-06 08:47:00: רבי יומי - כ''ט טבת תוכל לעזור לעצמך, ע"י שתגדיל הביטחון בה'. גם הרופאים אומרים שמנוחת הנפש גורמת ללחץ דם נמוך...
2019-01-07 07:29:00: התניא היומי "בינוני שלא עובד אלוקים" יום שני א שבט חודש טוב לכולם
2019-01-07 07:34:00: הותקפו תשתיות החשמל של מצרים זה היום השלישי שמצרים נתונה תחת עלטה כבדה, לאחר שהותקפו כל תשתיות החשמל של המדינה. מקור צבאי מוסר שבתקיפה השתתפו גם מטוסי החמקן f-35 והטייסים דיווחו על פגיעות מדוייקות במטרות. אחמד מאלכסנדריה מוסר 'לא רואים כלום, כל הזמן אני נתקל בקירות, ממש חושך מצרים' ישיבת הממשלה במצרים התנהלה בעלטה גמורה, והנשיא עומד בסירובו שלא להענות לדרישות ישראל יום שני פרשת בא
2019-01-07 07:55:00: רבי יומי - א' שבט "בעשתי-עשר חודש באחד לחודש" - א' שבט - "הואיל משה באר את התורה". בכל יהודי מתעורר בחי' משה שבקרבו, לבאר ולהביא את התורה לכל יהודי שלא יהיה... חודש טוב - משיח נאו!
2019-01-07 08:39:00: תקציר החומש היומי : | פרשת בא - יום שני. מכת ארבה – השם מצווה את משה להניף את ידו עם המטה לכוון מצרים, רוח קדים (מזרחית) מתחילה ומביאה איתה ארבה לכל ארץ מצרים. הארבה מסתיר את השמש, מצרים מחשיכה והארבה אוכל את כל עשב השדה. פרעה קורא למשה ואהרן ומתוודה על כך שחטא להם ולה׳, ומבקש שיפסיקו את הארבה, הארבה נפסק אבל ה׳ מחזק את לב פרעה ושוב מסרב לשחרר את בני ישראל. מכת חושך – ללא התראה – ה׳ מצווה את משה להרים את ידיו כלפי מעלה, משה עושה זאת וה׳ מוריד חושך על מצרים, במשך שלושה ימים יש חושך מוחלט על מצרים. לאחר שלושה ימים החושך התגבר והמצרים גם לא יכלו לזוז, החושך לא היה לבני ישראל, וכך בני ישראל יכלו לקבור את רשעי ישראל שמתו בלי שהמצרים ישימו לב לכך, וגם יכלו לסייר בבתי המצרים לראות היכן האוצרות והתכשיטים כדי שיוכלו לבקש מהם לפני שיצאו ממצרים. תקציר תניא : | א׳ שבט - פרק ט״ו. ישנם שתי מדרגות בבינוני: ״עובד אלקים״ ו״אשר לא עבדו״. בינוני ״עובד אלקים״ הוא זה שנלחם ומתגבר על הנפש הבהמית והיצר הרע ע״י הנפש האלוקית והיצר הטוב. בינוני ״אשר לא עבדו״ הוא מי שבטבעו מתמיד בלימוד (או שהרגיל את עצמו לכך) ואינו זקוק להילחם עם יצרו הרע, וזאת מפני שהאהבה המסותרת שבלבו מספיקה לו כדי ללמוד תורה ולקיים מצוות. לכן הוא אינו נקרא ״עובד אלקים״, מפני שלא עבודתו העצמית יצרה את האהבה שעל ידה הוא מקיים תורה ומצוות. אלא אם כן ירצה ללמוד יותר ממה שרגיל שאז יהיה עליו לעורר את האהבה שבלבו. הלכה יומית : | הלכות 'ממרח' בשבת – האם ניתן למרוח משחה בשבת לצורך רפואי ? איסור 'ממרח' בשבת הינו על מריחת חומר באופן שווה, וכן מריחת חומר על גוף אחר כדי להחליקו, ומכאן האיסור למרוח משחה להחליק פני העור, אולם כאשר רוצים שכל המשחה תבלע בגוף ולא ישאר ממנה דבר על העור - אין בה איסור ממרח. לפיכך, חולה שמותר לתת לו טיפול רפואי והוא נצרך למשחה, מותר לשפשף אותה על העור עד שתבלע לגמרי בתוך נקבוביות העור, אבל אם דרך שימושה למורחה ולהשאיר ממנה שכבה על פני העור – אסור להשתמש בה בשבת. אם זקוק למשחה זו ביותר יניחנה על המקום הרצוי מבלי למרוח או שימרחנה על תחבושת מערב שבת ויניחנה על גופו בשבת, ואף אם המשחה תימרח מעט כאשר יניח את התחבושת על גופו – אין בזה בעיה. מה חדש ? כדאי ונכון לערוך התוועדויות מיוחדות - החל מיום הש"ק מברכים חודש שבט.. ובפרט בראש חודש שבט..לעורר ולחזק איש את רעהו בכל הענינים האמורים, במיוחד בזירוז והבאת הגאולה תיכף ומיד. (סה"ש תשנ"ב ע' 276) שיעור חסידות : מהי ההנהגה המיוחדת של דורנו בעבודת ה' ?
2019-01-07 14:55:00: תקציר תניא : | א׳ שבט - פרק ט״ו ישנם שתי מדרגות בבינוני: ״עובד אלקים״ ו״אשר לא עבדו״. בינוני ״עובד אלקים״ הוא זה שנלחם ומתגבר על הנפש הבהמית והיצר הרע ע״י הנפש האלוקית והיצר הטוב. בינוני ״אשר לא עבדו״ הוא מי שבטבעו מתמיד בלימוד (או שהרגיל את עצמו לכך) ואינו זקוק להילחם עם יצרו הרע, וזאת מפני שהאהבה המסותרת שבלבו מספיקה לו כדי ללמוד תורה ולקיים מצוות. ולכן הוא אינו נקרא ״עובד אלקים״, מפני שלא עבודתו העצמית יצרה את האהבה שעל ידה הוא מקיים תורה ומצוות. אלא אם כן ירצה ללמוד יותר ממה שרגיל שאז יהיה עליו לעורר את האהבה שבלבו. לעילוי נשמת נינה בת רחל תנצב"ה.
2019-01-08 07:43:00: התניא היומי "מה זה עבודת השם?" יום שלישי ב שבט
2019-01-08 07:49:00: פיצוץ במשא ומתן המדיני 🧨 פגישה קשה נערכה בין השליח הישראלי לבין הנשיא המיצרי. במהלך השיחה איים הנשיא המיצרי שבפעם הבאה שהוא יפגוש את השליח הישראלי, הוא יוצא להורג ללא משפט. בתגובה, הודיע השליח הישראלי לקהילה היהודית, להתכונן לעזיבת המדינה. בשעה 20.00 יתכנס הקבינט המדיני ביטחוני לדון בתגובת ישראל. גורם מדיני מוסר: התגובה תהייה קשה וכואבת, ותירשם בדפי ההסטוריה של מצרים יום שלישי פרשת בא
2019-01-08 08:07:00: תקציר החומש היומי : | פרשת בא - יום שלישי. פרעה קורא למשה ואומר שבני ישראל יוכלו לצאת למדבר עם הילדים אבל בלי הבקר והצאן, משה עונה לו שהם יצאו לא רק עם הצאן שלהם אלא גם את הבהמות של פרעה הם יקחו. השם מחזק את לב פרעה ושוב הוא מסרב לשחרר את עם ישראל ואף מאיים על משה שלא יבוא שוב, כי אם יבוא שוב ימות... משה מקבל מסר נוסף מהקב"ה, כעת הולכים להביא על מצרים את מכת בכורות, לך ותאמר לבני ישראל שיבקשו מהמצרים תכשיטים ובגדים כדי שיצאו ממצרים ברכוש גדול כהבטחת השם לאברהם. השם מעורר אצל המצרים יחס מיוחד של חיבה כלפי ישראל והם באמת נותנים להם את ממונם. תקציר תניא : | ב׳ שבט - שנה מעוברת פרק ט״ו. בהמשך למה שהוסבר שבינוני נקרא ״עובד אלקים״, מפני שעליו להתייגע ולהלחם בנפשו הבהמית, מובן מה שאמרו חכמי הגמרא שמי שלומד פרק אחד - מאה ואחת פעמים נקרא ״עובד אלוקים״ - מכיוון שחכמי הגמרא היו רגילים ללמוד מאה פעמים כל פרק והפעם הנוספת היא יותר ממה שהיו רגילים ולשם כך היו צריכים להתגבר על הנפש הבהמית, ע״י אהבת השם הנוצרת מהתבוננות בגדולת ה׳ . הלכה יומית : | הלכות 'ממרח' בשבת – האם קיים איסור 'ממרח' בדברי מאכל ? איסור 'ממרח' הינו על כל מריחת דבר כלשהו באופן שווה וכן מריחתו על פני דבר אחר כדי להחליקו, ויש לדון האם גם מריחת מאכלים וממרחים שונים והחלקתן אסורה בשבת, ולהלכה יש בזה דרגות שונות; א) מאכלים שאין הדרך להחליקם לשם נוי ויופי, כמו החלקת ממרח על פרוסת לחם או קרקר ושאר מיני מאפה, שמטרת החלקתו היא רק כדי שיגיע הממרח לכל פינות המאפה – אין בכך שום איסור. ב) כאשר כוונת המריחה וההחלקה היא לשם נוי ויופי ואין אוכלים מאכל זה אלא לאחר מירוח והחלקה – אסור לעשות כן בשבת, משום איסור 'ממרח' מדרבנן. ג) כאשר כוונת המריחה אמנם היתה לשם נוי ויופי, אך אפשר לאוכלו גם בלא זה, כמו כל סוגי הסלטים שמניחים על השולחן, שאפשר לאוכלם גם ללא מירוח, אלא שמורחים ומחליקים אותם יפה בצלחת לשם נוי ויופי – אין בזה איסור מן הדין, אולם המחמיר תבוא עליו ברכה. מה חדש ? כשמתבוננים במצב העולם, רואים שלא חלק הטוב גובר.. אזי עלול לעלות בדעת מאן-דהו שעולם הזה הוא במצב של "יער", ששם שולטות חיות רעות..וזוהי ההוראה שנלמדת מתורתו של בעל ההילולא: עלינו לדעת, שעולם זה שבו חי בעל ההילולא..הוא "גן"..יש לדעת שאנו נמצאים בעולם יקר ביותר, אלא שהיצר הרע משתדל.. להסתיר את היוקר הנמצא בעולם..וכשיודעים זאת הולכים "לבטח דרכו". (שיחת י' שבט תשל"ב) שיעור חסידות : האם שמחה מופרזת בחתונה היא "שטות"?!
2019-01-08 08:13:00: רבי יומי - ב' שבט אל תפספסו!!! הרבי מסביר (ליהודי בדולרים) בסבלנות ובפרטיות... איך לכפתר את החליפה כסגולה לפרנסה!!!
2019-01-08 19:23:00: כנסו לקישור זה כדי להצטרף לקבוצת ה-WhatsApp שלי: https://chat.whatsapp.com/Eh8QuWU63iKKKqKcaITFXV
2019-01-08 21:31:00: כנסו לקישור זה כדי להצטרף לקבוצת ה-WhatsApp שלי: https://chat.whatsapp.com/JGmF8DIyZ7OB51UFP4oa67
2019-01-08 21:31:00: כנסו לקישור זה כדי להצטרף לקבוצת ה-WhatsApp שלי: https://chat.whatsapp.com/GzU2iIZNG1n5LxATb2DlDw
2019-01-08 21:31:00: כנסו לקישור זה כדי להצטרף לקבוצת ה-WhatsApp שלי: https://chat.whatsapp.com/EKpDNV7Akbk8UdKZcSZSpn