עצה טובה, למתיקות הנשמה

עמוד 1

עצה טובה, למתיקות הנשמה
2018-12-27 22:14:00: עקר גדלתו של הקדוש-ברוך-הוא, הוא שגם הרחוקים ממנו יתברך מאד מאד גם הם יתקרבו לעבודתו ובזה נתיקר ונתעלה שמו יתברך למעלה ולמטה. על כן אין לאדם ליאש עצמו מלהתקרב לַעבודת השם מחמת שנתרחק מאד מהשם יתברך על-ידי חטאיו המרבים אף שהרבה לעשות רע חס ושלום. כי אדרבא, ממנו דיקא יתעלה וישתבח ויתגדל כבודו יתברך ביותר כנ"ל. אבל עקר התקרבות הרחוקים להשם יתברך הוא על-ידי צדיקי הדור. ("ליקוטי מוהר"ן" ח"א סימן י')
2018-12-28 14:18:00: פרשת השבוע "שמות", מתוך הספר "אוצר הפנינים" על התנ"ך..!!!   "ואלה שמות בני ישראל הבאים מצרימה, את יעקב" (א, א). יש להקשות, מה טעם פתח הכתוב בשם "ישראל" וסיים בשם "יעקב". ויבואר בהקדם דברי חז"ל, שאם ישראל עושים רצונו של מקום, נקראים בשם "ישראל", מלשון שררה, ואם אינם עושים רצונו של מקום, נקראים בשם "יעקב", מלשון עקב, שהוא המקום התחתון ביותר בגוף. וזהו ביאור הפסוק, "ואלה שמות בני ישראל", שהיו צדיקים גמורים לפני שבאו למצרים, ונקראו בשם "ישראל", אבל "הבאים מצרימה - את יעקב", אחר שהגיעו למצרים, שהיא ארץ הטומאה, ירדו מיד ברוחניותם ונקראו בשם "יעקב"... "הבה נתחכמה לו" (א, י) מדרש: "הבה נתחכמה לו, לבטל השבת". ולא מובן. ואפשר לבאר, בהקדים דברי המדרש, שהשר הממונה על מצרים טען לקב"ה, הללו עובדי עבודה זרה והללו עובדי עבודה זרה, וא"כ מה זכות יש לישראל שאתה גואלם. ועוד יש להקדים, הגמ' במסכת שבת (קיח:), "כל המשמר שבת כהלכתו, אפילו עובד עבודה זרה כדור אנוש מוחלין לו". ולפי זה מובן, שהמצרים חששו שימחל לישראל עוון עבודה זרה בעבור שמירת השבת, ואם כן יגאלו, ולכן התחכמו לבטל השבת, כדי למנוע גאולתם...   "וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ, ויקוצו מפני בני ישראל" (א, יב)  אפשר לבאר, בהקדים דברי המדרש, שבמצרים לא ראו נשות ישראל דם נדה, מפני אימת המצרים, כי בעת פחד מסתלקים הדמים. ועוד יש להקדים, הגמ' במסכת מעילה (י"ז), שמחמת מיעוט דם נדה מתעברת האשה מהר יותר, מפני שטהורה היא לבעלה ברוב הזמן. ולכן כשגזרה המלכות שלא ישמרו ישראל את חוקי הנדה, בא אליהם רבי ראובן בן איסטרובלי במרמה, וטען להם שע"י שמירת דיני הטהרה מתמעטים ישראל, מפני שאינם מצויים הרבה אצל נשותיהם, וא"כ הגזירה אינה כדאית להם. וזהו ביאור הפסוק, "וכאשר יענו אותו", התמעטו הדמים אצל נשות ישראל, מפני אימת המצרים, וממילא היו טהורות לבעליהן רוב הזמן, ולכן "כן ירבה וכן יפרוץ"... "ותאמרנה המיילדות אל פרעה, כי לא כנשים המצריות העבריות, כי חיות הנה" (א, יט)  אפשר לבאר, בהקדים הגמ' במסכת סוטה (י"ב), שנשים צדקניות לא היו בפתקה של חוה, ולכן אין להם חבלי לידה כלל. ועוד יש להקדים, הגמ' בברכות (יח:), שרשעים בחייהם קרויים מתים, ומאידך מצינו שצדיקים אפילו במיתתם קרויים חיים. וזהו ביאור הפסוק, "כי לא כנשים המצריות העבריות", שהמצריות אפילו בחייהם נקראות מתות, אבל העבריות אינן כן, "כי חיות הנה", שהם צדקניות ונקראות תמיד חיות, ונשים צדקניות לא היו בפתקה של חוה, ואינן צריכות למיילדת...!!! שבת שלום ומבורך
2018-12-31 21:12:00: "משיבת נפש" ד'. צריך לדעת, שהשם יתברך מתפאר אפילו עם הקל שבקלים שבישראל אפילו פושעי ישראל, כל זמן ששם ישראל נקרא עליו יש בו התפארות פרטי שהשם יתברך מתפאר עמו. על כן אסור לאדם ליאש עצמו מהשם יתברך אפילו אם קלקל ופגם הרבה מאד חס ושלום, כי עדין לא פסק חביבות השם יתברך ממנו כנ"ל ועל כן עדין יכול לשוב להשם. והעיקר הוא על-ידי אנשי אמת שהם יכולים למצא גם הטוב וההתפארות שיש אפילו בהגרוע שבגרועים ולהשיב הכל לשם יתברך.  ("ליקוטי מוהר"ן" ח"א סימן י"ג)
2019-01-01 22:22:00: "משיבת נפש" ה'. כשצריך האדם לעלות מדרגא לדרגא צריך שיּהיה לו ירידה קדם העליה, כי הירידה היא תכלית העליה. ומזה יכול כל אדם להבין כמה הוא צריך להתחזק בעבודת השם ולא יפל לעולם בדעתו מכל הנפילות והירידות שבעולם כי אם יתאמץ ויתחזק לבלי להסתכל על זה בשום אפן שבעולם אפלו אם יעבר עליו מה, יזכה לבסוף שיתהפכו כל הירידות לעליות גדולות, כי הירידה היא תכלית העליה. ויש בזה הרבה לדבר כי כל אחד שנפל למקום שנפל נדמה לו שעליו אינם נאמרים דברים האלה כי נדמה לו שעליו אינם נאמרים רק לגדולים במעלה העולם בכל פעם מדרגא לדרגא אבל באמת תדע ותאמין, כי כל דברים אלו נאמרים גם על הקטן שבקטנים והגרוע שבגרועים, כי השם יתברך טוב לכל תמיד.  ("ליקוטי מוהר"ן ח"א סימן כ"ב)
2019-01-02 11:09:00: קבוצה זו נועדה לשפוך מעט אור, על קשיי היום יום הפוקדים כל אחד מאיתנו... בעז"ה נהפוך כל קושי לשמחה, ע"י "האמונה" הפשוטה שאנחנו בניו של הקב"ה ואין מישהו בעולם שרוצה להטיב, יותר מאבא לילדיו... בס"ד נשלח בקבוצה כל יום משפטים וסירטונים קצרים שיקרבו ויחזקו אותנו באמונה וביטחון לאבא שבשמיים https://chat.whatsapp.com/BLYb7xZqfUH6x8y8L2XBjk
2019-01-02 11:11:00: חברים יקרים, תשתפו את הקבוצה עם חברים, ותזכו להשתתף בזיכוי הרבים. אשריכם צדיקים..!!!
2019-01-02 22:30:00: "משיבת נפש" ו'. כל אדם שבעולם אפלו מי שהוא במדרגה התחתונה מאד ואפלו אם הוא בתוך הארץ ממש עם כל זה כשרוצה לכנס בעבודת השם, בודאי צריך שילך ויעלה מדרגא לדרגא. ובכל פעם ופעם שיוצא מדרגא לדרגא כפי בחינתו, אזי מתגברים עליו מחדש הקלפות שהם התאוות והדמיונות והמחשבות והבלבולים והמניעות ומתפשטים כנגדו בכל פעם מאד ואינם מניחים אותו לכנס לשערי קדשה. ובזה טועים החסידים הכשרים הרבה, כשרואים שפתאם מתגברים עליו תאוות ובלבולים ומניעות ונדמה לו שנפל ממדרגתו מחמת שבזמן הקדם לא היו אלו התאוות והבלבולים מתגברים עליו כל כך והיו נחים קצת על כן הוא סובר שנפל חס ושלום. אבל באמת אין זה נפילה כלל רק שזה מחמת שצריך לעלות מדרגא לדרגא לפי בחינתו, ומחמת זה מתגברים עליו מחדש בהתגברות גדול יותר כל התאוות והבלבולים והמניעות והעקמימות שבלב וכו', וצריך בכל פעם ופעם להתחזק את עצמו הרבה ולבלי לפל מזה בדעתו כלל, עד שיתגבר עליהם וישבר אותם מחדש.  ("ליקוטי מוהר"ן ח"א סימן כ"ד) כל יום קטע קצר "ממשיבת נפש", בשביל להתקרב לאבינו שבשמים.
2019-01-03 21:39:00: "משיבת נפש" ז'. והעצה לזה - לתן צדקה לעניים הגונים, כי עקר גדלת הבורא יתברך נתגלה על-ידי צדקה שנותנים לעני הגון שעל-ידי-זה הקדוש-ברוך-הוא מתגדל ומתפאר ועל-ידי-זה יזכה להכניע הקלפות שהם המניעות והבלבולים וכו' שמבגברים בכל דרגא ודרגא כנ"ל. ("ליקוטי מוהר"ן" ח"א סימן כ"ד). כל יום קטע קצר "ממשיבת נפש", בשביל להתקרב לאבינו שבשמים.
2019-01-04 12:40:00: זמני כניסת/יציאת שבת פרשת וארא:    לע"נ אימי מורתי האישה החשובה מרת "צביה בת ישראל פסח הלוי". חברי היקר נועם ההליכות "משה בן יוסף אלימלך". האשה הצדקנית מרת "נעמי בת מנחם" שנזדככה ביסורים קשים. ירושלים: 16:12 17:28 ביתר עילית: 16:14 17:29 בית שמש: 16:12 17:28 באר שבע: 16:22 17:32 קרית גת: 16:27 17:29 מודיעין עילית: 16:19 17:27 בני ברק וגבעת שמואל: 16:27 17:29 אלעד: 16:20 17:29 אשדוד: 16:29 17:31 צפת: 16:19 17:25 חיפה: 16:19 17:27 נתניה: 16:27 17:29 תל אביב: 16:29 17:31 פתח תקווה: 16:10 17:29 אילת: 16:26 17:35 טבריה: 16:28 17:26 חברון: 16:24 17:29 רבינו תם: 18:05
2019-01-04 14:56:00: "משיבת נפש" ח'. עוד עצה לזה, שישמח את עצמו ויגיל וישיש בנקדתו הטובה במה שזכה להיות מזרע ישראל ולהתקרב לאנשי אמת המוליכין ומדריכין אותו בדרך האמת, אשר על-ידי-זה איך שיהיה יש לו תקוה טובה לנצח ועל ידי השמחה הזאת הוא משבר הקלפות שהם המניעות וכו' שׁבכל דרגא. ("ליקוטי מוהר"ן" ח"א סימן כ"ד). כל יום קטע קצר "ממשיבת נפש", בשביל להתקרב לאבינו שבשמים.
2019-01-04 14:56:00: שבת שלום חברי הקבוצה היקרים, חיזקו ואימצו
2019-01-05 22:01:00: "משיבת נפש" ט'. כשמתחזק ומשבר המניעות וכו' וכל פעם עולה למדרגה השניה הַגבוהה יותר לפי בחינתו, בזה עושה טובה גם לחברו שהוא עומד באותה המדרגה שהוא נכנס בה עתה, כי חברו יוצא ממנה ועולה למדרגה יותר עליונה, כי אי אפשר לשני בני אדם שיעמדו במדרגה אחת וזה בחינת הרמה (שקורין הייבין), מה שאחד מרים ומגביה את חברו, הינו כנזכר לעיל. ("ליקוטי מוהר"ן" ח"א סימן כ"ד) כשרואה אדם שבאים על מחשבתו הרהורי זנות והוא משבר תאותו ומסיח דעתו מהם, זהו עקר תשובתו ותקונו על פגם הברית שפגם מקדם, כל אחד כפי ענינו כי זהו בחינת תשובת המשקל ממש. על כן אל יפל בדעתו כשרואה שמתגברין עליו הרהורים רעים ומגנים מאד, כי אדרבא, זה דיקא תקונו ותשובתו כי דיקא על-ידי-זה שבאים עליו אלו ההרהורים והוא מתגבר עליהם על-ידי-זה דיקא הוא עקר תקונו ותשובתו כנ"ל ובזה הוא מוציא ניצוצי הקדשה שנפלו על-ידי פגם הברית וכו ("ליקוטי מוהר"ן" ח"א סימן כ"ז) כל יום קטע קצר "ממשיבת נפש", בשביל להתקרב לאבינו שבשמים.
2019-01-06 20:43:00: "משיבת נפש" י'. צריך לדעת, שמלא כל הארץ כבודו ולית אתר פנוי מנה ואיהו ממלא כל עלמין וסובב כל עלמין. ואפלו מי שׁעוסק במשא ומתן בגויים לא יוכל להתנצל ולומר אי אפשי לעבד את השם יתברך מחמת עוביות וגשמיות שנופל תמיד עליו מחמת העסק שעוסק תמיד עמהם, כי בכל הדברים גשמיים ובכל לשונות הגויים יכול למצא בהם אלקותו, כי בלא אלקותו אין להם שום חיות וקיום כלל רק כל מה שהמדרגה יותר תחתונה אזי אלקותו שם בצמצום גדול ומלבש במלבושים יותר  ("ליקוטי מוהר"ן" ח"א סימן ל"ג) כל יום קטע קצר "ממשיבת נפש", בשביל להתקרב לאבינו שבשמים.
2019-01-07 21:22:00: "משיבת נפש" יא'. גלל כן צריך שתדע, שאפלו אם אתה משקע במדור הקלפות ואתה במדרגה תחתונה מאד עד שנדמה לך שאי אפשר עוד להתקרב אליו יתברך, מחמת שנתרחקת מאד ממנו אף-על-פי-כן תדע, שאפלו במקומך גם כן שם תוכל למצא אלקותו ומשם אתה יכול לדבק את עצמך בו יתברך ולשוב אליו בתשובה שלמה, כי לא רחוקה היא ממך, אלא שבמקומך שם רבו הלבושים  ("ליקוטי מוהר"ן" ח"א סימן ל"ג). כל יום קטע קצר "ממשיבת נפש", בשביל להתקרב לאבינו שבשמים.